تعیین قیمت محصولات شرکتهای بورسی به دولت واگذار شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام عملکرد ضعیف صندوق تثبیت بازار سرمایه، گفت: قیمت گذاری محصولات به دولت واگذار شده و پیش بینی پذیر اقتصاد در برنامه هفتم توسعه لحاظ خواهد شد.

به گزارش بیدار بورس، مهدی طغیانی در خصوص مصوبات بودجه ۱۴۰۲ در راستای حمایت از بازار سرمایه به صدا و سیما، گفت: یکی از مصوبات مجلس، تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه از طریق تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهام دولت است. البته این رقم در لایحه بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: صندوق تثبیت بازار سرمایه برای ایجاد ثبات بورس بوده و هنگام روند صعودی و نزولی، اقدام به فروش و خرید می کند و طی این مدت نقش مناسبی داشت اما به طور کل دارای عملکرد ضعیفی است.

این نماینده مجلس افزود: یکی از خواسته های همیشگی فعالان بازار سرمایه، عدم تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری محصولات شرکت های بورسی و امکان پیش بینی پذیری بازار برای حداقل ۵ سال آینده بود. بنابراین تمام مباحث قیمت گذاری محصولات به دولت واگذار شده تا این خصوص تصمیم گیری کند. از سوی دیگر مجلس پیش بینی پذیر اقتصاد و مواردی مانند نرخ خوراک و سوخت را در برنامه هفتم توسعه لحاظ خواهد کرد.

کد خبر 28502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =