طرح جدید بایدن باعث سقوط بیت‌کوین شد

حمید کوشکی تحلیلگر ارشد بازار طرح جدید دولت آمریکا را عامل سقوط بیتکوین دانست و ادامه داد: انتظار می رود در طرح جدید مالیاتی، مالیات بر عایدی سرمایه آمریکایی هایی که بیش از ۱ میلیون دلار درآمد دارند به ۴۳.۳% افزایش یابد.   وی افزود: میزان استفاده از اعتبار در آمریکا به بیشترین میزان خود رسیده است و مطابق با روند تاریخی می توان آن را در محدوده هشدار دید.  

ریسک بالا در پوزیشن خرید

کوشکی در گفتگو با بیداربورس،  با اشاره به رشد داوجونز در ماه‌های اخیر گفت: گفتنی است شاخص داو جونز بعد از روی کار آمدن جو بایدن بر خلاف گفته های ترامپ، سقف های جدیدی را ثبت کرد اما طرح جدید مالیاتی در کنار سایر فاکتورها حکایت از ریسک بالای پوزیشن خرید را دارد. این کارشناس همچنین اضافه کرد که شاخص ترس و طمع در بازار مالی آمریکا در حالت طمع قرار دارد و ترکیب آن با عطش بیشتر برای استفاده از اعتبار از بالا بودن ریسک پوزشین خرید پشتیبانی می کند.

شرایط بازار ریسکی همین است

این تحلیلگر بازار افزود: بازارهای ریسکی همه جای دنیا همین شرایط را دارند، ماهیت این بازارها ریسکی است، دیدیم به سادگی بیت کوین رشد قابل توجه داشت و طی ۱۰ روز بیش از ۲۵% سقوط کرد. بازار سرمایه نیز مستثنی نیست. در مقعطی نوسانات اندک و در مقطعی نوسانات شدیدی دارد.

کد خبر 2884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =