۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
تحلیل بنیادی و تکنیکال فلوله

تحلیل بنیادی و تکنیکال فلوله را از اینجا بخوانید.

**مقدمه و معرفی شرکت

شرکت لوله و ماشین سازی ایران در شهریور سال ۱۳۳۸ به صورت شرکت سهامی خاص تشکیل و در آذر سال ۱۳۴۲ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسیده است.

شرکت در سال ۱۳۵۴از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در اسفند سال ۱۳۷۲ در سازمان بورس پذیرفته شد. شرکت تولید کننده انواع لوله های چدن و شیر آلات می باشد که محصولات شرکت مورد مصرف انتقال آب شهری و بین شهری می باشد و مشتری عمده آن شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان ها بوده که مجری پروژه های عمرانی مندرج در بودجه عمرانی کشور و همینطور در شبکه آبرسانی صنایع سیمان و فولاد و صنایع نفت و گاز می باشند .

شرکت در حال حاضر در دو کارخانه تپه سفید و شهرک صنعتی شمس آباد تولید محصولات خود را ادامه می دهد.

شرکت دارای ظرفیت تو لید ۶۰ هزار تن لوله و اتصالات در کارخانه تپه سفید و ۴۵ هزار تن لوله و ۱۴۰۰ تن سایر محصولات چدنی و ۱۰۰ تن شیرآلات در کارخانه شمس آباد می باشد.

تحلیل بنیادی و تکنیکال فلوله

**سهامداران

تحلیل بنیادی و تکنیکال فلوله

**بهای تمام شده

بهای تمام شده شامل ۶۵ درصد مواد مصرفی، ۳۰ درصد سربار و ۵ درصد دستمزد می باشد. همچنین مواد مصرفی شرکت نیز متشکل آهن قراضه به عنوان مواد اولیه اصلی و مواد افزودنی و ملات سیمان به عنوان مواد اولیه فرعی می باشد.

**توضیحات و مفروضات برآورد سود

• میزان تولید ۱۴۰۲ ۵۲۱۰۰ هزار تن لوله نشکن، ۱۵۰۰ تن دیگ شوفاژ و ۱۴۰۰ تن سایر محصولات

• دلار مبادله ای ۴۵ هزار تومان

• تورم و رشد دستمزد ۳۵ درصد

• نرخ شمش ۵۰۰ دلار

• نرخ لوله نشکن داخلی و صادراتی به طور میانگین ۱۰۰۰ دلار(نرخ صادراتی بالاتر و نرخ داخلی ۹۰ درصد نرخ صادراتی)

• نرخ قراضه ۸۵ %نرخ شمش

**صورت سود و زیان و تحلیل حساسیت

تحلیل بنیادی و تکنیکال فلوله

**تحلیل تکنیکال فلوله 

تحلیل بنیادی و تکنیکال فلوله

علی حیدری_ نمودار فوق مربوط به نماد فلوله است که در آن شاهد رشد شارپ قیمت در چندین رالی صعودی هستیم که میانگین زمانی رالی‌های اخیر در نمودار ۶۰ دوره‌ای بوده و در حال حاضر نماد کندل ۴۲ام در رالی آخر را ثبت کرده است. مهمترین سطوح مقاومتی، سطح ۲۵۰ تومان و سپس سقف تاریخی نماد (سطح ۳۲۵ تومان) بوده است که در نمودار با رنگ بنفش مشخص شده است و قیمت با قدرت موفق به شکست و عبور از آنها شده‌است. قیمت در روندهای اخیر خود واکنش‌های مناسبی به میانگین‌های ۵۰ و ۲۰ روزه نشان داده است و به همین دلیل بررسی این ابزارها در پیش‌بینی رفتار آینده قیمت بسیار مهم است. همچنین از نظر وضعیت اندیکاتوری شاهد اشباع خرید در عموم اندیکاتورهای مربوط به نمودار فوق هستیم که نشان‌دهنده خرید هیجانی در روزهای اخیر می‌باشد. با توجه به مباحث گفته شده، معتبرترین سطح حمایتی، سطح ۳۲۵ تومان می‌باشد که قیمت توانسته بالای این سطح به تثبیت برسد.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 29359

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =