رشد بازار تا پایان سال

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه عوامل رشددهنده بازار، بیش از عوامل کاهنده آن است، گفت: سهم‌های پتروشیمی، فلزات و شرکت‌های معدنی را از سهم‌هایی دانست که امکان پیشرو شدن در بازار را با توجه به قیمت‌های جهانی دارند.

همایون دارابی در گفت‌وگو با بیداربورس، با بیان اینکه در حال حاضر عوامل رشددهنده بیشتر از عوامل کاهنده بازار است، اظهار کرد: شرایط سیاسی ایران به ثبات نسبی رسیده و از سوی دیگر قیمت‌های جهانی در حال افزایش است و موقعیت سیاسی ایران نیز تحکیم یافته است.

وی افزود: نقدینگی از بازارهای موازی که در حال نوسان بود، به سمت بازار سرمایه در حرکت است و این عوامل کمک می‌کند که بورس بتواند در پایان سال به رشد قابل قبولی برسد.

این کارشناس ارشد بازار سهام با بیان اینکه گزارش‌ها حاکی از آن است که ارزش شرکت‌های بزرگ نسبت به سال گذشته دو تا سه برابر رشد داشته است، گفت: در حال حاضر بازار ۲۵ درصد از کف خود بالا آمده، اما در عین حال صحبت‌هایی که این روزها درخصوص نرخ ارز در بودجه سال آینده می‌شود، چندان به صلاح بورس نیست و نوسان‌ها را در این بازار ایجاد می‌کند.
دارابی بورس را خانه حقوقی‌ها دانست و تصریح کرد: اینطور نیست که حقوقی‌ها نخواهند بازار مثبت باشد؛ در واقع ممکن است حقیقی‌ها از بازار در شرایطی خارج شوند، اما حقوقی‌ها همیشه در بازار هستند و همانطور که مشاهده می‌شود، در ماه‌های اخیر نقدینگی قابل ملاحظه‌ای از سوی حقوقی‌ها به بازار تزریق شده است.
وی پیش‌بینی کرد با توجه به وضعیت قیمت‌های جهانی، پتروشیمی، فلزات، شرکت‌های معدنی و هلدینگ‌های آن‌ها بتوانند به صنایع پیشرو در بازار سرمایه تبدیل شده و وضعیت بهتری دارند.
 

کد خبر 297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =