جزئیات شفاف‌سازی درآمد و هزینه‌ شرکت‌های دولتی اعلام شد

سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه انتظام‌بخشی، شفاف‌سازی و ضابطه‌مندی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی در هیئت وزیران خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات هیئت وزیران، اظهار کرد: دولت با پیشنهاد اصلاح موادی از قانون مبارزه با مواد مخدر موافقت کرد. ساماندهی امور معتادان، نحوه مجازات و برخورد مؤثر و پیشگیرانه هم با ارتقاء همراه شد. لایحه احتمالاً همین امروز به مجلس تقدیم می‌شود.

وی افزود: تعیین نرخ خدمات دفترهای کاریابی به پیشنهاد وزارت کار با تصویب هیئت وزیران همراه شد. پیش از این آیین‌نامه مربوطه اصلاح شده بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات امروز تصویب آیین‌نامه انتظام‌بخشی، شفاف‌سازی و ضابطه‌مندی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی بود که به پیشنهاد وزارت اقتصاد مطرح شد. این آیین‌نامه به شفافیت شرکت‌های دولتی کمک فراوانی می‌کند. در این آیین‌نامه تعریف شرکت‌های دولتی در گسترده‌ترین میزان ممکن و احکام آیین‌نامه به همه آن‌ها تسری داده شده است.

بهادری جهرمی یادآور شد: هزینه‌کرد این مجموعه‌ها به‌ویژه حق‌الزحمه اعضای هیئت مدیره و مدیران که قبلاً در قالب حقوق نجومی با آن مواجه بودیم، در این آیین‌نامه ساماندهی شده است. هم ضابطه این پرداخت‌ها مشخص شده و هم انتشار و شفاف‌سازی این صورت هزینه‌ها برای شرکت‌ها مقرر شده تا از فساد پیشگیری و با آن مقابله و توسعه عدالت انجام شود.

کد خبر 30077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =