بازار خودروی آمریکا دنده سبک می‌رود

فروش خودرو در ایالات‌متحده در ماه مه با بهبود موجودی‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش بیداربورس، گزارش منتشر شده نشان داد که انتظار می‌رود فروش خودروهای جدید ایالات‌متحده در ماه مه افزایش یابد زیرا تقاضای قوی برای حمل‌ونقل شخصی و بهبود موجودی در نمایندگی‌ها وجود دارد.

بر اساس گزارش J.D. Power و LMC Automotive، فروش خودروهای جدید در ایالات‌متحده، در ماه مه به ۱.۳ میلیون دستگاه می‌رسد که ۱۵.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که قیمت معاملات خودروهای جدید همچنان در حال افزایش است زیرا برآورد می‌شود مصرف‌کنندگان ۴۶.۹ میلیارد دلار برای خودروهای جدید در ماه مه هزینه کنند که ۱۳ درصد بیشتر از سال گذشته است.

توماس کینگ، رئیس بخش داده و تجزیه و تحلیل در J.D. Power، در بیانیه‌ای اظهار کرد که با وجود چالش‌های ناشی از افزایش نرخ بهره و قیمت‌گذاری، حجم فروش و قیمت‌های معاملات انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی از خود نشان داده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود موجودی‌های خرده فروشی نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یابد. انتظار می‌رود که خرده‌فروشی خودروهای جدید در ماه مه به دلیل تقاضای شدید خریدارانی که مجبور به تاخیر در خرید خود به دلیل موجودی کم شده‌اند، ۹.۶ درصد افزایش یابد.

بر اساس گزارش رویترز، پیش‌بینی می‌شود که فروش خودروهای سبک برای این ماه در سطح جهانی، ۱۲.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

کد خبر 30118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =