آمار ثبت‌نام دریافت سهام ۱.۵ میلیون تومانی نوزادان در ۳۷ روز کاری

تعداد ثبت‌نام کنندگان برای دریافت سهام ۱.۵ میلیون تومانی نوزادان متولد سال۱۴۰۱ تا دیرو به ۴۳۶.۵ هزار نفر رسید.

به گزارش بیداربورس، وزارت اقتصاد اعلام کرد: از ابتدای اردیبهشت، ثبت‌نام والدین متولدین ۱۴۰۱ برای دریافت سهام ۱.۵ میلیون تومانی نوزادان در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آغاز شده که طبق آخرین اطلاعات دریافتی، تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه جوانی جمعیت تا دیروز بالغ بر ۴۳۶.۵ هزار نفر بود.

بر اساس این گزارش، واگذاری سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس برای متولدین ۱۴۰۱ در حال انجام است و با توجه به اینکه سود این اوراق نیز به حساب واریز خواهد شد، انتظار می‌رود با پس‌انداز سود سالانه سهام‌ اختصاص داده شده و رشد قیمت آنها در پایان ۲۴ سالگی، مشمولان با سرمایه اولیه مطلوبی در بورس به فعالیت ادامه دهند.

بودجه اختصاص داده شده در بند ر تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به این منظور در ۲۷ اسفند سال گذشته، ۶۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۴۰۰ هزار والد تخصیص داده شد. متولدین نیز به شرح ماه تولد از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام توسط والدین فراخوان می‌شوند که اکنون برای متولدین سه ماه نخست امکان ثبت‌نام وجود دارد و برای متولدین سه فصل دیگر به زودی جدول زمان‌بندی برای ثبت‌نام اعلام خواهد شد.

ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از مهر سال ۱۴۰۰ لازم‌ الاجرا بوده اما علت عدم اجرا برای متولدین ۱۴۰۰، آماده نشدن دستورالعمل اجرایی به دلیل پیچیده بودن فرآیند اجرا بود. اعتبار لازم برای متولدین ۱۴۰۱ تخصیص داده شده و به محض تخصیص اعتبار برای متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲، فرآیند ثبت‌نام آنها نیز اعلام خواهد شد.

کد خبر 30169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =