۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
افول رتبه اعتباری آمریکا

آژانس رتبه‌بندی بین‌المللی چنگ‌شین چین (CCXI) اوایل این هفته امتیاز اعتباری خود، برای ایالات‌متحده را یک درجه کاهش داد و اولین شرکت در بین شرکت‌های رتبه‌بندی برتر شد که این حرکت را انجام داده است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکونومیک، آژانس پیشرو چینی رتبه ایالات‌متحده را از AAAg به AAG+ کاهش داد و آن را برای کاهش بیشتر مورد بررسی قرار داد.

در این بیانیه آمده است که تشدید اختلافات سیاسی بین دو حزب در ایالات‌متحده، دشواری حل مسئله سقف بدهی را افزایش داده است.

این آژانس افزود: «حتی در صورت دستیابی به اجماع، حاشیه‌ها باعث ایجاد عدم اطمینان در مسیر سیاست دولت آمریکا و کاهش اعتماد اقتصادی می‌شود که می‌تواند باعث نوسانات بیشتر در سیاست و اقتصاد ایالات‌متحده شود».

به گفته مرکز رتبه‌بندی بین‌المللی چنگ‌شین چین، پایداری بدهی ایالات‌متحده در حال حاضر، با چالش‌های جدی در مقایسه با بالاترین سطح استقراض در میان کشورهایی که قبلا دارای رتبه AAAg بودند مواجه و موضوع توسط سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو ایالات‌متحده پیچیده شده است. رگولاتور طی چند ماه گذشته چندین بار نرخ بهره را افزایش داده و خطر کاهش ارزش دارایی‌ها در ترازنامه بسیاری از موسسات مالی را صعودی کرده است.

آژانس رتبه‌بندی اعتباری فیچ نیز قبلا ایالات‌متحده را برای کاهش بالقوه تحت نظر قرار داده بود و هشدار داد که این کشور ممکن است به زودی امتیاز AAA خود را به دلیل ناتوانی در پرداخت صورت‌حساب‌های خود در عرض چند روز از دست بدهد. در همین حال، مودیز گفت که پرداخت بهره در اواسط ژوئن به اوراق خزانه برای حفظ درجه بالای AAA آن بسیار مهم است.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هفته‌ها برای دستیابی به توافقی برای افزایش سقف بدهی‌ها تلاش کرده‌اند که باعث هشدارهای جانت یلن، وزیر خزانه‌داری شد مبنی بر اینکه اگر کنگره به‌زودی اقدامی نکند، احتمال زیادی دارد که آمریکا نکول کند. این اقدام اولین بار در تاریخ آمریکا خواهد بود زیرا دولت هرگز بدهی خود را که به بیش از ۳۱ تریلیون دلار افزایش یافته، نکول نکرده است.

اواخر روز جمعه، یلن ضرب‌الاجل نکول بالقوه ویرانگر را تمدید کرد و گفت که دولت فقط چند روز دیگر فرصت دارد تا قبل از تمام شدن نقدینگی خود، در مورد سقف بدهی بحث کند.

کد خبر 30180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =