۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
نگاهی به عرضه اولیه "نیان"

گروه شرکت شامل نیان الکترونیک بزرگترین طراح و تولید کننده مبدلهای الکترونیکی انرژی الکتریکی در کشور می باشد و محصولات شامل منابع تغذیه مخابراتی و باتری می باشد که باتری تماما از شرکت خاوران خریداری و در شرکت اصلی با حاشیه سود ۵ درصد به فروش می شود.

به گزارش بیدار بورس، گروه شرکت شامل نیان الکترونیک به عنوان شرکت اصلی و شرکت نیان باتری خاوران و شرکت نیان موتور توس شرکتهای فرعی می باشند. از جهت قرار گیری در مناطق کمتر توسعه یافته و دانش بنیان بودن، شرکت نیان دارای نرخ مالیاتی صفر می باشد.

این شرکت بزرگترین طراح و تولید کننده مبدلهای الکترونیکی انرژی الکتریکی در کشور می باشد و محصولات شامل منابع تغذیه مخابراتی و باتری می باشد که باتری تماما از شرکت خاوران خریداری و در شرکت اصلی با حاشیه سود ۵ درصد به فروش می شود.

شرکت نیان موتور توس نیز در حوزه تولید موتورهای الکتریکی فعالیت می کند که در سال ۱۴۰۱ در مرحله احداث و پیش بهره برداری بوده است.

طبق بررسی های تیم تحلیل شرکت سبدگردان نوین نگر آسیا ٬ با توجه به مدل فروش شرکت به صورت سفارشی و قراردادهای منعقد شده، تعداد محصولات تولیدی در منبع تغذیه مخابراتی ۳۱۰۵ و باتری ۶۵۳۲۵ عدد برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است که حدودا دو برابر سال ۱۴۰۱ می باشد. به علاوه شرکت عنوان نموده افزایش ظرفیت در خصوص منبع تغذیه از ۴۵۰۰ به ۱۱۰۰۰ تا سال ۱۴۰۵ متصور می باشد. نرخ محصولات بر اساس بهای تمام شده و هیئت مدیره می باشد که در گزارش ارزشگذاری با نرخ تورم معادل ۳۸ درصد رشد داده شده است که محافظه کارانه به نظر می رسد.

نکته دیگر اینکه با توجه سوابق تاریخی و ماهیت مناقصات، عمده فروش محصولات و تحویل کالاها در ماه های انتهایی سال رخ می دهد لذا انتظار افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت در دوره ۶ ماهه انتهایی سال است.

در نهایت در سال ۱۴۰۱ با توجه به گزارش حسابرسی نشده ۴۲۹۵ ریال سود به ازای هر سهم ساخته که با توجه به درصد تقسیمی ۷۰ درصد و سود برآوردی  ۱۴۶۳۹ ریال به ازای هر سهم برای سال ۱۴۰۲، پی به ای آینده نگر شرکت محدوده ۵ واحد بوده که مناسب ارزیابی می شود.

سبدگردان نوین نگر آسیا

کد خبر 30903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =