موافقت مجلس با مشارکت ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی موافقت کردند.

به گزارش بیدار بورس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(دوشنبه) گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی را بررسی کرده و کلیات و جزئیات این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده واحده این لایحه؛ به دولت اجازه داده می شود سرمایه جمهوری اسلامی ایران در بانک توسعه اسلامی را از مبلغ ۴ میلیارد و ۱۷۴ میلیون و ۶۳۰ هزار دینار اسلامی به مبلغ ۴ میلیارد و ۶۳۱ میلیون و ۴۶۰ هزار دینار اسلامی افزایش دهد و نسبت به پرداخت این افزایش سرمایه به ارزش کل ۴۵۶ میلیون ۸۳۰ هزار دینار اسلامی مطابق با مقررات و جداول زمانی سر رسید اقساط مربوط اقدام نماید. اقساط این افزایش سرمایه در یک بازه زمانی ۱۴ ساله و طی ۲۸ قسط ۶ ماهه از سال ۱۴۰۱ (۲۰۲۳) میلادی تا سال ۱۴۱۵ (۲۰۳۶)  میلادی قابل پرداخت می باشد. مبلغ هر قسط یکم تا بیست و هفتم برابر با ۱۶ میلیون ۳۱۵ هزار و ۳۵۷ دینار اسلامی و قسط آخر برابر با ۱۶ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۳۶۱ دینار اسلامی است.

تبصره۱؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل منابع خود نسبت به پرداخت اقساط مربوط به پذیره نویسی سهام سرمایه دولت در بانک مزبور در موارد مقرر اقدام کرده و مبالغ پرداختی را در دفاتر قانونی خود به حساب سهمیه سهام دولت جنهوری اسلامی ایران در موسسات بین المللی منظور کند.

تبصره۲؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف به ارائه سفته معادل ریالی اقساط پرداختی سهام پذیره نویسی شده در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

تبصره ۳؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است میزان تسهیلات دریافتی از بانک توسعه اسلامی، محل و میزان هزینه کرد آن و همچنین برنامه های خود را برای اخذ امتیاز از بانک مذکور اعم از دریافت تسهیلات را در ابتدای اردیبهشت ماه هر سال به کمیسیون های اقتصادی و برنامه مجلس شورای اسلامی اعلام نماید.

کد خبر 31134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =