پیش بینی روند متعادل و صعودی بورس با رونق نسبی سهام خودرویی

دو کارشناس بازار سرمایه با بررسی وضعیت معاملات در هفته های اخیر ، روندی متعادل و صعودی را برای روزهای آینده همراه با با رونق نسبی سهام خودروپیش بینی کردند.

به گزارش بیداربورس، دو کارشناس بازار سرمایه با بررسی وضعیت معاملات در هفته های اخیر در گفت و گو با دنیای اقتصاد، روندی متعادل و صعودی را برای روزهای آینده با رونق نسبی گروه خودرویی پیش بینی کردند.

مریم محبی: بازار روزهای کم‌جان و متعادلی را پشت‌سر می‌گذارد. به‌نظر می‌رسد با وجود تصمیم گیری برای حرکت در مسیر پر سنگلاخ صعود همچنان عواملی مانع از عملی‌کردن این تصمیم می‌شوند. عواملی که ناشی از رفتار نامشخص برخی از بازیگران بازار است. زمانی‌که نامه‌ای در فضای‌مجازی منتشر و همزمان با آن فروش‌های ناگهانی و بی‌دلیل بعضی حقوقی‌ها مشاهده می شود، بازار به‌شدت تحت‌تاثیر این رفتارهای ناپسند قرار دارد.

بازار از زخم چندساله‌ای رنج می‌برد که ناشی از رفتارهای غیرحرفه‌ای است و باعث می‌شود روند منطقی برای بازار پیش‌بینی ناپذیر شود. با وجود اقبال دیروز به سهام خودرویی به‌نظر نمی‌رسد دلایل چندان قانع‌کننده‌ای برای صف خرید این گروه اعلام کرد و به‌جای دل‌خوش‌کردن سهامداران، موجب افزایش شک و تردید در بین آنها می‌شود. بنابراین تا زمانی‌که بازار سهام منطقی و مستقل نباشد و از موانع حرکت جلوگیری نشود، شرایط شکننده در بورس ادامه‌ دار خواهد بود.

هلن عصمت‌پناه: بازار سرمایه در هفته‌های گذشته به دلیل انتشار گزارش‌های نه‌چندان مناسب خودروسازی‌ها و ارزش پایین معاملات در حالت نیمه‌جان قرار داشت. به‌طوری‌که بازار تحت محوریت گروه خودرویی و سایر گروه‌ها با شرایط سختی دست‌ و پنجه نرم کرد. در روزهای اخیر نیز با توجه به انتشار اخباری مبنی‌بر تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها واکنش نشان داد.

دیروز افزایش قیمت سهام گروه خودرویی‌ها چندان غیرمنتظره نبود. چرا که به‌نظر می‌رسید اغلب گروه خودرویی اصلاح مناسبی را در چند هفته گذشته تجربه کرده و شرایط مناسبی برای صعود داشته باشند. با رونق نسبی این بخش از بازار روندی متعادل و صعودی در روزهای آینده پیش بینی می شود. چرا که ارزش معاملات چندان بالا نیست و به همین دلیل برای احیای مجدد نیاز به تزریق نقدینگی لازم دارد.

کد خبر 31423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =