جزئیات لایحه شکایت ایران از کره جنوبی

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول لایحه مربوط به شکایت ایران از کره جنوبی در جلسات هفته آینده مجلس خبر داد.

به گزارش بیدار بورس؛ روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، از اعلام وصول لایحه مربوط به شکایت ایران از کره جنوبی در جلسات هفته آینده مجلس خبر داد و گفت: لایحه ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی ایران و دولت جمهوری کره به داوری در ۳۱ تیر ماه به مجلس ارسال شده و در هفته آینده اعلام وصول خواهد شد.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بعد از اعلام وصول، این لایحه برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع خواهد شد. کمیسیون حقوقی گزارش خود را به هیات رییسه ارائه داده و پس از آن، در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار می‌گیرد.

روز شنبه هفته جاری، رئیس جمهور «لایحه ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره به داوری» را به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

این لایحه به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور در جلسه هیات وزیران به تصویب رسیده است.

پس از خروج دولت دونالد ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۸، تحریم های اقتصادی ایران مجدداً اعمال شد، این امر منجر به مسدود شدن ۷ میلیارد دلار پول ایرانی ناشی از فروش نفت در دو بانک کره جنوبی شد.

طی سال‌های اخیر، به اذعان مقامات دولتی اقدامات متعددی برای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره انجام شده ولی تا کنون به دلیل برخی کارشکنی‌ها، منابع ارزی ایران در کره به حساب بانک های ایرانی واریز نشده است.

کد خبر 32476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =