پیش بینی قیمت سکه ۱۴ مرداد

گفته می‌شود که نرخ دلار در معاملات پشت خطی دیشب با افت تقریبا ۲۰۰ تومانی به کف کانال ۵۰ هزارتومان برگشته بود. عده ای از سکه بازان با اشاره به نوسان کاهشی قیمت دلار تصور می کنند که قیمت سکه در روز جاری نوسان کاهشی را تجربه خواهد کرد و از احتمال اصلاح شدن آن سخن می گفتند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز ، بازار سکه هفته گذشته بعد از ۴ روز کاری با تصمیم یکباره دولت درباره تعطیلی کل کشور به دلیل گرمای بی سابقه هوا به حالت تعلیق در آمد و سه روز پایانی هفته قیمت سکه امامی در یک محدوده خاص متوقف شد.

طبق بررسی‌های به عمل آمده قیمت سکه امامی از روز سه شنبه تا روز جمعه در محدوده ۲۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش رسیده است.

نکته قابل توجه در چند روز اخیر رشد معنادار حباب سکه‌ بوده است که از محدوده ۲۷درصد به مرز ۲۹درصد رسیده است.

تحلیلگران اقتصادی می گویند هر زمان که حباب فلز گران بهای داخلی بزرگتر می شود این امر نشان دهنده بازگشت انتظارات افزایشی در میان معامله گران سکه و کاهش احتیاط در میان خریداران خواهد بود.البته حباب قابل توجه ممکن است ریسک پذیری عده ای از خریداران را هم تحت تاثیر قرار دهد.

گفته می شود که نرخ دلار در معاملات پشت خطی دیشب با افت تقریبا ۲۰۰ تومانی به کف کانال ۵۰ هزارتومان برگشته بود.عده ای از سکه بازان با اشاره به نوسان کاهشی قیمت دلار تصور می کنند که قیمت سکه در روز جاری نوسان کاهشی را تجربه خواهد کرد و از احتمال اصلاح شدن آن سخن می گفتند.

با این حال با ماندگاری دلار بالای ۵۰هزار و ۱۰۰ تومان این احتمال وجود دارد که اسکناس آمریکایی به تدریج به سمت مرز حساس پله هفتم و هشتم مرز ۵۰هزار تومان گام بردارد و به تبع آن بر تعداد خریداران سکه امامی افزوده شود. به عقیده دسته‌ای از معامله گران اگر سکه از سمت دلار حمایت شود در حال حاضر مرز مقاومتی بعدی برای سکه محدوده ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می باشد. 

به عقیده فعالان بازار اگر سکه از مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰هزار تومان پایین تر برود احتمال برگشت تا سطح حمایتی ۲۹میلیون و ۲۰۰ و حتی برگشت به کانال ۲۸میلیون تومان وجود دارد.

کد خبر 32577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =