تقویت بورس در مهار تورم و رشد تولید تاثیرگذار است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: آنچه که می‌تواند در تحقق شعار سال موثر باشد تقویت کارشناسی بازار بورس است؛ چرا که این امکان را فراهم می‌کند تا سرمایه های خرد مردم به سمت تولید سوق داده شود؛ بنابراین وقتی رشد تولید صورت می‌پذیرد چندین مولفه نظیر رشد اقتصادی، کاهش بیکاری، کاهش رشد تورم، افزایش صادرات و کاهش واردات را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش بیدار بورس و به نقل از خانه ملت، جعفر قادری - نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به تاثیر تقویت بازار سرمایه و بورس بر اجرایی شدن شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" اشاره کرد و گفت: آنچه که می‌تواند در تحقق شعار سال موثر باشد تقویت بازار بورس است؛ چرا که این امکان را فراهم می‌کند تا سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید سوق داده شود؛ بنابراین وقتی رشد تولید صورت می‌پذیرد چندین مولفه نظیر رشد اقتصادی، کاهش بیکاری، کاهش رشد تورم، افزایش صادرات و کاهش واردات را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: می‌توانیم با سرازیر کردن منابع به سمت بازار بورس و رونق دادن به تولید به اهداف گوناگونی دست پیدا کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: بیمه سهام واحدهای تولیدی باید به گونه ای باشد که اعتماد مردم به بورس جلب شود و یا سهامی که بتواند کف سود را برای سهامداران تامین کند می‌تواند یکی از روش های رونق دادن به بورس باشد همچنین توجه به تنوع بخشی در بورس مثل شکل گیری صندوق‌ها به تامین مالی در بورس می‌تواند کمک کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس بیان کرد: دولت باید در کنار بازار بورس باشد و منابعی از صندوق توسعه ملی و منابعی از بودجه سالیانه وارد این بازار کند تا بتواند در مواقعی که شاخص بورس ریزش می‌کند سهام را خریداری کند و همچنین اگر قیمت سهام روبه افزایش باشد بتواند نرخ سهام را تثبیت کند و از نرخ بی رویه و غیرمعقول جلوگیری کند در ضمن باید از ظرفیت سران قوا، مجلس و ... برای تقویت بورس استفاده شود تا بازار بورس به عنوان یکی از کانون های توسعه باشد.

قادری تصریح کرد: باید از اقتصاد بانک محور به سمت اقتصاد بازار سرمایه محور حرکت کنیم و بانک‌ها باید در تامین مالی‌های کوتاه مدت ورود کنند و تامین مالی‌های بلند مدت باید از طریق بورس انجام شود و در حقیقت میان مردم و بورس باید آشتی شکل بگیرد و مسیری باز شود تا مردم در بخش‌های مختلف به بورس اعتماد کنند و سرمایه خود را در بورس قرار دهند تا واحدهای تولیدی از طریق بورس بتوانند تامین مالی کنند. دولت باید به بازار بورس بها بدهد و اینکه شاهد و ناظر فراز و فرودها باشد به هیچ وجهه پذیرفته نیست.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: اگر بورس قوی و فعالی داشته باشیم نه تنها می‌تواند سرمایه‌های داخلی را جذب کند بلکه می‌تواند از خارج کشور نیز سرمایه‌گذار جذب کند.

قادری تاکید کرد: فعالیت‌ها از مسیر بورس موجب باز شدن بسیاری از گره‌های اقتصادی خواهد شد و ظرفیت‌های بلااستفاده ای که در بخش‌های تولیدی وجود دارد را بالفعل می‌کند؛ بنابراین باید گفته شود قبل از اینکه با محدودیت منابع مواجهه باشیم با مشکل نامناسب منابع مواجهه هستیم که بورس می‌تواند این امکان را فراهم کند تا منابع به سمت بخش‌های پیشران اقتصاد حرکت کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها که در دستور کار مجلس است و حدود ۱۵ ماده آن نیز تصویب شده است بخشی از مواد این طرح مربوط به بورس است که می‌تواند به گره گشایی در بازار سرمایه کمک کند همچنین طرح اصلاح قانون سرمایه هم در این بازار تاثیرگذار است که هر چه سریعتر باید در نوبت رسیدگی قرار بگیرند.

کد خبر 32585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =