دلار، دل سرمایه‌گذاران بورس را گرم کرد

دلار که به مرز ۲۰ هزار تومان رسیده بود، بار دیگر در کانال ۲۲ هزار تومان قرار گرفت تا نگرانی سرمایه‌گذاران بورس از بابت کاهش قیمت دلار و ریزش بیشتر بازار، کمتر شود.

به گزارش بیداربورس، قیمت دلار در بازار آزاد امروز را با ۲۲ هزار تومان آغاز کرد و این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد با توجه به روند مثبت مذاکرات برجامی و منطقه‌ای، قیمت دلار کماکان کاهشی باشد.
پس از انتشار خبرهای مثبت از روند مذاکرات هسته‌ای و منطقه‌ای ایران، قیمت دلار رو به کاهش رفت و تا مرز ۲۰ هزار تومان نیز رسید، اما امروز بار دیگر قیمت دلار در صرافی ملی و بازار آزاد ۲۲ هزار تومان شد تا جلوی روند ناگهانی ریزشی دلار گرفته شود.
البته تغییرات قیمت دلار در حال حاضر صرفا ناشی از فضای روانی مذاکرات است و هنوز اتفاقی درخصوص تحریم‌ها، صادرات و ... نیفتاده که کاهش قیمت ارز به طور منطقی ایجاد شود و باید دید در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، قیمت دلار روی چه عددی خواهد ایستاد؟
بسیاری از فعالان و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه که در ماه‌های اخیر نیز، شرایط بسیار سختی را به واسطه ریزش پی‌درپی شاخص، تجربه کردند، نگران این بودند که در وضعیتی که بازار به کف قیمتی خود رسیده و با تصمیمات درست می‌تواند بار دیگر در مسیر صعود پایدار قرار گیرد، به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و کاهش قیمت دلار روی سود شرکت‌ها تاثیر گذاشته و جلوی رشد مناسب بازار را بگیرد.
البته در عین حال کارشناسان معتقدند که کاهش قیمت دلار نمی‌تواند اثر منفی بر بازار داشته باشد، چراکه در حال حاضر اغلب سهم‌ها در کف قیمتی خود قرار دارند و اگر برخی هیجانات بازار از بین برود، با وجود کاهش قیمت دلار نیز رشد بازار دور از ذهن نیست.
با این حال بازگشت دلار به ۲۲ هزار تومان دست‌کم برای بورسی‌ها می‌تواند خبر خوبی باشد، چراکه لااقل از لحاظ روانی، سرمایه‌گذاران این بازار را در وضعیت بهتری قرار داده و جلوی ترس و نگرانی سرمایه‌گذاران را تا حدودی می‌گیرد.

کد خبر 3306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =