پیش بینی بورس امروز ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

حجم پایین معاملات و رشد صف‌های بازار نشان از رکود معاملاتی دارد. رکود مسئله اصلی این روزهای بازار سرمایه است و مادامی که معاملات رونق نگیرد، نوسانات کوتاه مدت اثری در ایجاد روند صعودی و جذب سرمایه نخواهد داشت.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، دیروز شاخص‌های بازار سهام سقوط کردند، ارزش معاملات خرد رشد اندکی کرد اما خروج پول حقیقی افزایش یافت. 

برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه ۲۹ مرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل ۱۶ هزار و ۶۱ واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن ۷ هزار و ۸۸۵ واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  ۳۲۳ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش هزار و ۹۶۰ واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۵۸۶ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۱۱۱ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۸۴ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۱۶ درصد بازار افت قیمت داشتند.

  • بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت قند پیرانشهر (قپیرا)، شرکت پگاه خراسان (غشان) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق (ثشرق) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت عطرین نخ قم (نطرین)، شرکت تامین سرمایه دماوند (تماوند) و شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر (زملارد) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

  • بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای ونیرو (شرکت سرمایه گذاری نیرو)، کماسه (شرکت تامین ماسه ریخته گری) و وتوس (شرکت توسعه شهری توس گستر) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت ریل سیر کوثر (حسیر)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت سوژمیران (فسوژ) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

  • عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۳۳ نماد صف خرید داشتند و ۱۴۳ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۴۱۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۸۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۰۳ درصدی به هزار و ۳۸۸ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس

  • پیش بینی بورس امروز 

در معاملات دیروز بورس تهران تمامی شاخص‌های بازار سهام‌ سقوط کردند. تعداد نمادهای قرمزپوش بازار نیز بیشتر بود و ۸۴ درصد نمادها ریزش قیمت داشتند. نمادهای فولاد، شستا، فملی، وپاسار، حکشتی، رمپنا و وبملت بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه فروش حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سرانه خرید ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. 

همچنین ۵۵۸ میلیارد تومان از بازار خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه افزایش ۱۷۹ درصدی داشته است. علاوه بر این، ارزش معاملات خرد با رشد ۱۳ درصدی به ۳ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان رسید. 

بنابراین بازار از یک سو با رونق نسبی معاملاتی مواجه بود و از سوی دیگر شاهد تداوم و رشد خروج پول حقیقی هستیم. اغلب قریب به اتفاق گروه‌ها نیز قرمزپوش بودند و گروه‌های خودرویی و پالایشی‌ یکپارچه قرمزپوش بودند.  

بدین ترتیب شاخص کل بورس ریزش کرد و یک بار دیگر به نیمه کانال ۱.۹ میلیونی سقوط کرد. به نظر می‌رسد یکی از عوامل ریزش بازار افت قیمت ارز است. از سوی دیگر حجم پایین معاملات و رشد صف‌های بازار نشان از رکود معاملاتی دارد. رکود مسئله اصلی این روزهای بازار سرمایه است و مادامی که معاملات رونق نگیرد، نوسانات کوتاه مدت اثری در ایجاد روند صعودی و جذب سرمایه نخواهد داشت. 

پیش بینی بورس

کد خبر 33092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =