تخلیه نفت دزدیده شده از ایران در ساحل تگزاس آغاز شد

از ساعات پایانی شب گذشته روند تخلیه یک محموله نفت ایرانی که چند ماه پیش توسط آمریکا توقیف شده بود در ساحل تگزاس آغاز شده است.

به گزارش بیداربورس، به نقل از صدای آمریکا، با وجود آنکه ایران اعلام کرده که به هر اقدام علیه منافع نفتی خود با شدت واکنش نشان خواهد داد، اما از ساعاتی پیش روند تخلیه یک محموله نفتی توقیف شده از ایران در ساحل تگزاس آمریکا آغاز شده است.

این محموله نفتی مدت‌ها بود که در یک نفتکش به نام سوئز راجان در نزدیکی سواحل آمریکا نگهداری می‌شد و به خاطر تهدید ایران به اقدام متقابل، هیچ شرکتی تمایلی برای خرید و تخلیه آن نداشت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده هر طرفی که به این محموله دست درازی کرده و آن را تخلیه کند باید منتظر اقدام متقابل ایران باشد.

آمریکا طی هفته‌های گذشته حضور نظامی خود در خلیج فارس را با ارسال چند ناو، تعداد هواپیمای جنگنده و حتی گماشتن نیروهای نظامی در کشتی‌های تجاری افزایش داده است.

خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرده که این محموله نفتی در حال تخلیه از سوئز راجان به یک نفتکش دیگر به نام مستر عرفات در ۷۰ کیلومتری ساحل جنوبی شهر هیوستون در تگزاس آمریکا است.

هنوز شرکت آمریکایی مالک سوئز راجان به نام اوآکتری کپیتال و مقامات آمریکایی نسبت به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

کد خبر 33113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =