دلایل بهبود نسبی بورس و نشانه‌هایی برای امیدواری

دو کارشناس بازار سرمایه با اعلام دلایلی برای بهبود نسبی بورس و نشانه هایی برای افزایش امیدواری، وضعیت روزهای آینده را پیش بینی کردند.

به گزارش بیداربورس، برزو حق‌شناس درباره وضعیت روزهای اخیر بورس که با رشد قیمت ها و شاخص و افزایش نسبی حجم معاملات و تحرک سهامداران همراه شده به دنیای اقتصاد اعلام کرد: بازار سهام به استقبال روزهای امیدوارکننده‌ای رفته‌ و انتشار اخباری چون فرموله‌کردن نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی و واگذاری بلوک ایران‌ خودرو ‌موجب سبز پوشی بازار شده‌ ولی برای حرکت پرقدرت، ارزش معاملات باید رشد بیشتری داشته‌ باشد.

وابستگی کلیت بازار به گروه خودرو بر همگان آشکار بوده و در شرایطی که این صنعت حال‌ خوشی داشته‌باشد، ناامیدی در بازار کم می‌شود. از طرفی دیگر بازار از لحاظ ارزش جایگزینی از ارزندگی مناسبی برخوردار بوده و به‌ نظر می‌رسد اوضاع نابسامان چندین هفته بازار بیشتر تحت‌ تاثیر ابهامات تزریقی از سوی سیاست گذاران بود.

با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده کمی میزان عرضه‌ها افزایش یاید و در صورت هضم این حجم از عرضه‌ها می‌توان روزهای درخشان‌تری را متصور بود.
مریم محبی هم اعلام کرد: بازار سرمایه هفته خوبی را آغاز کرده و این روند در صورت تداوم شرایط با ثبات می‌تواند نشانه‌های خروج از روند نزولی داشته باشد. اگر روزهای سبز ادامه یابد و افزایش نسبی تقاضا به هفته آینده نیز سرایت کند می‌توان به استمرار حرکت در مسیر منطقی امیدوار بود.

همچنین روزهای خوب بازار را می‌توان به خوشحالی گروه خودرویی نیز نسبت داد. چرا که این بخش از بازار همواره تاثیر زیادی بر اقتصاد و بازار سرمایه می‌گذارد و در صورت شادابی می‌تواند جو مطلوبی را حکم فرما کند. از این‌رو پیش‌بینی می‌شود از روند رشد روزهای آینده کاسته شود و باید منتظر افزایش تقاضای موثر بود.

کد خبر 33439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =