معامله ۳ میلیون تن محصول در بورس کالا

در هفته منتهی به ۳۱ شهریور امسال، ۳ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۸۱ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۳۶ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد که نسبت به دو هفته قبل با افزایش ۷.۶ درصدی در حجم و ۴۰.۷ درصدی در ارزش همراه بود. سیمان، فولاد، سنگ آهن و آهن اسفنجی، سنگین وزن های تالار صنعتی و معدنی و قیر، وکیوم باتوم و مواد پلیمری، سنگین وزن های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی بودند.

به گزارش بیداربورس، تالار محصول‌های صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۳ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۳۲۱ تن سیمان، ۵۶۶ هزار و ۹۹۷ تن فولاد، ۴۹۴ هزار تن سنگ آهن، ۲۸۶ هزار تن آهن اسفنجی، ۶ هزار و ۹۰۸ تن مس، ۴ هزار و ۳۸۵ تن آلومینیوم، یک هزار تن چدن، ۴۰۰ تن روی، ۲۰۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۴۵ تن کنسانتره فلزات گران بها معامله شد.

همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۶۰۵ هزار و ۳۷۴ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۱ هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان در هفته پایانی شهریور به فروش رسید.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۲۰۴ هزار و ۹۲۳ تن قیر، ۱۹۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۹۵ هزار و ۵۰۱ تن مواد پلیمری، ۴۷ هزار و ۸۰۰ تن لوب کات، ۴۰ هزار و ۴۵۹ تن مواد شیمیایی، ۱۵ هزار و ۱۱۰ تن گوگرد، ۵ هزار و ۸۹۶ تن روغن، ۴ هزار و ۱۶۰ تن فرآورده های نفتی، یک هزار و ۵۰۰ تن سلاپس واکس، ۶۸۰ تن گازها و خوراک ها و ۲۰۰ تن عایق رطوبتی معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۳ هزار و ۳۰۴ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۰۶ میلیارد تومان بود.

کد خبر 34302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =