عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا منوط به نتایج بررسی ۳ وزارتخانه

در جلسه امروز شورای عالی مسکن، مقرر شد هیات کارشناسی متشکل از وزارتخانه‌های راه، صمت و نیرو، مسئله نحوه تامین سیمان و فولاد نهضت ملی مسکن، نحوه عرضه در بورس کالا و تعیین قیمت پایه را بررسی و نتایج را برای تصمیم‌گیری به رئیس‌جمهور ارائه کنند.

به گزارش بیداربورس، جلسه شورای عالی مسکن صبح امروز با حضور رئیس جمهور و وزرای مربوطه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. یکی از مهم‌ترین موارد بحث شده در این جلسه مسئله تامین سیمان و فولاد برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن بود.

به گفته یک مقام حاضر در این جلسه، مقرر شده است، در راستای کاهش قیمت تمام‌شده ساخت مسکن، مسئله تامین سیمان و فولاد مورد نیاز برای این واحدها مورد بررسی هیات‌های کارشناسی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت و وزارت نیرو قرار گیرد و مسئله تعیین قیمت پایه و همچنین اختصاص نیاز واحدهای نهضت ملی مسکن مورد واکاوی قرار گیرد و تصمیم‌گیری در این زمینه پس از نتایج بررسی‌ها انجام شود.

در همین راستا، رئیس جمهور با اشاره به اهمیت کاهش قیمت تمام‌شده نهضت ملی مسکن گفت:‌ همه تلاش دستگاه‌های اجرایی مربوطه معطوف به کاهش قیمت هزینه ساخت از فولاد و سیمان گرفته تا سایر تجهیزات ساختمانی باشد؛ چراکه هرچه قیمت ساخت کمتر باشد، به نفع مردم باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
کد خبر 34358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =