پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۹ مهر ۱۴۰۲

فعالان بازار می‌گویند مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان به مرز جان سخت اسکناس آمریکایی تبدیل شده و اگر دلار بالای این مرز تثبیت دهد فشار خریداران به بازار زیاد خواهد شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، در هفته‌های گذشته اخبار مختلفی در زمینه تسویه طلب‌های ارز ایران در جریان بوده است. آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی و حواشی آن یکی از مهم‌ترین این موارد بود که مانع نوسانات ارزی در تهران شد. 

نگاهی به بازار ارز تهران در اولین روز هفته نشان می‌دهد آرامش در این بازار حکم‌فرماست و نوسانات چندانی صورت نگرفته است. روز شنبه هر دلار آمریکا در بازار آزاد با قیمت ۴۹ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. در معاملات پشت خطی شنبه شب هم قیمت دلار در همین محدوده بسته شد.

تکنیکال‌کارها می‌گویند دلار تهران در آستانه مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان ایستاده است؛ مقاومت مهمی که به مرز جان سخت اسکناس آمریکایی تبدیل شده  و اگر رو به‌ بالا شکسته شود، انتظارات از کاهش بیشتر دلار را کم‌رنگ می‌کند.

در حال حاضر اسکناس آمریکایی در بازار فردوسی در میان دو محدوده حمایتی و مقاومتی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان گرفتار است. به عقیده معامله‌گران روند در بازار ارز مشخص است؛ رنج در یک محدوده خاص. اگر قیمت دلار امروز بالای ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان باز شود، دوباره می‌تواند مقاومت مهم ۴۹ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان را تست بزند.

 با این‌ حال اگر قیمت دلار هرات به زیر ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان برود، خریدار ندارد و با کاهش می‌تواند کف کانال ۴۹ هزار تومان را تست بزند. در مجموع از نگاه معامله‌گران محدوده مشخص قیمت دلار هرات ۴۹ هزار تومان تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان است.

 فنی‌ها می‌گویند اگر قیمت دلار هرات بالای مرز مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت بدهد، خریدار جدید وارد بازار خواهد شد و ورود قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان در بازار محتمل است. در مقابل اگر قیمت دلار سطح حمایتی ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان را از دست دهد، شدت کاهش بیشتر خواهد شد.

کد خبر 34554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =