بانک مرکزی اعلام کرد: پرداخت ۱۱۷ همت وام ازدواج و فرزند تا ۲۲ مهرماه

مدیر اداره اعتبارت بانک مرکزی عملکرد شبکه بانکی در خصوص پرداخت تسهیلات تکلیفی قرض‌الحسنه ازدواج، فرزند و اشتغال را تشریح کرد.

به گزارش بیداربورس، مهدی صحابی، مدیر اداره اعتبارت بانک مرکزی با تشریح عملکرد شبکه بانکی در خصوص پرداخت تسهیلات تکلیفی قرض‌الحسنه ازدواج، فرزند و اشتغال گفت: حسب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری مجموعاً مبلغ ۱.۹۳۲.۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند بر شبکه بانکی تکلیف و ابلاغ شده است که از مبلغ مزبور تا تاریخ ۲۲ مهرماه سال جاری مجموعاً مبلغ ۱.۱۷۲.۷۷۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند توسط شبکه بانکی به متقاضیان این تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر اداره اعتبارات افزود: از مبلغ تکلیف شده فوق الذکر به میزان ۱.۱۹۹.۸۰۰ میلیارد ریال آن جهت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند به بانک‌های خصوصی محول شده است که عملکرد بانک‌های خصوصی در این خصوص بالغ بر ۷۰۷.۴۷۲ میلیاردریال، حدود ۶۰ درصد عملکرد شبکه بانکی است که نشان از عملکرد مناسب بانک‌های خصوصی و اهتمام آن‌ها در بهره مندی بیشتر متقاضیان از تسهیلات ازدواج و فرزند است.

صحابی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ۱۸ قانون مزبور مبلغ ۵۰۰.۰۰۰ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان معرفی شده توسط نهادهای حمایتی به شبکه بانکی کشور تکلیف شده است که متناسب با معرفی متقاضیان از طریق نهادهای مربوطه قابل اعطا می‌باشد. در ضمن از سهمیه تعیین شده مبلغ ۳۶۵.۰۰۰ میلیارد ریال آن (۷۳ درصد از سهمیه تکلیفی مزبور) به بانک‌های خصوصی محول شده است.

وی با با اشاره به کثرت تکالیف قرض الحسنه محوله و کمبود منابع قرض الحسنه شبکه بانکی تصریح کرد: عملکرد شبکه بانکی در اعطای تسهیلات ازدواج، فرزند و اشتغال، مطلوب بوده و شبکه بانکی به ویژه بانک‌های خصوصی حداکثر تلاش را برای پرداخت تسهیلات مذکور به متقاضیان به کار گرفته اند.

مدیر اداره اعتبارات در پایان گفت: با توجه به عملکرد مطلوب و مناسب شبکه بانکی کشور، طی مراسمی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بانک‌های فعال در پرداخت تسهیلات اشتغال تقدیر و تشکر به عمل آمد که از آن جمله می‌توان به بانک‌های کشاورزی، پارسیان، اقتصاد نوین، سپه، توسعه تعاون، ملت، رفاه کارگران، تجارت، ملی ایران، قرض‌الحسنه مهر و رسالت اشاره کرد. 

کد خبر 35177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =