رشد حجم و ارزش معاملات در بازار فیزیکی بورس کالا

در معاملات هفته چهارم مهر بازار فیزیکی بورس کالای ایران بیش از ۳ میلیون و ۸۹ هزار و ۴۰۰ تن انواع محصول به ارزش ۳۳.۳ هزار میلیارد تومان دادوستد شد که نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد یک درصدی و ۱۰ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد. سیمان، فولاد، سنگ آهن و آهن اسفنجی همچنان سنگین وزن های تالار صنعتی و معدنی و قیر، مواد پلیمری و وکیوم باتوم سنگین وزن های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی بودند.

به گزارش بیداربورس، تالار محصول‌های صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۶۷۲ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲۳.۹ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار، یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۲۱۲ تن سیمان، ۶۰۱ هزار و ۲۴۵ تن فولاد، ۵۵۴ هزار تن سنگ آهن، ۲۵۴ هزار تن آهن اسفنجی، ۸ هزار و ۷۴۵ تن مس، ۵ هزار و ۲۰۰ تن آلومینیوم، ۲ هزار و ۲۵۰ تن چدن، ۸۵۰ تن روی، ۲۰۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۱۲۵ تن سرب معامله شد.

همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۴۱۷ هزار و ۵۳۰ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۹.۱ هزار میلیارد تومان در هفته چهارم مهر به فروش رسید.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۱۲۹ هزار و ۳۸۸ تن قیر، ۹۵ هزار و ۵۹۴ تن مواد پلیمری،۷۶ هزار و ۷۰۰ تن وکیوم باتوم، ۵۴ هزار تن لوب کات، ۳۹ هزار و ۸۳۱ تن مواد شیمیایی، ۱۵ هزار و ۳۸۰ تن گوگرد، ۶ هزار و ۴۸۲ تن روغن، ۶۰۰ تن عایق رطوبتی و ۴۱۰ تن گازها و خوراک ها معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۱۰ هزار و ۱۹۸ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۳۱۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 35238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =