۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
تحلیل بنیادی "سیمرغ"

تحلیل بنیادی شرکت سیمرغ را از اینجا بخوانید.

به گزارش بیداربورس شرکت سیمرغ از حدود نیم قرن پیش فعالیت خود را به عنوان اولین واحد صنعتی در بخش طیور تخم گذار آغاز نمود و برای اولین بار در کشور زنجیره تولید تخم مرغ (مرغ تخمگذار) را با مالکیت کلیه حلقه های زنجیره ایجاد نمود. همچنین با اختصاص سهم ۹ درصدی از تولید کشور، توانسته به بزرگترین تولید کننده تخم مرغ در خاور میانه تبدیل گردد. 
شرکت سیمرغ شامل شرکت اصلی و زیر مجموعه های آن میباشد. در حال حاضر شرکت جز واحد های تجاری فرعی شرکت پشتیبانی مهر ۷۸ میباشد، که واحد نهایی کل گروه بانک کشاورزی است. شرکت واحد های تولیدی متعددی در سراسر کشور دارد که در مناطق مختلفی چون اصفهان، خراسان، کرمان، یزد، بوئین زهرا، زیاران و همدان واقع میباشد.

**شرکت های زیرمجموعه
شرکت های زیرمجموعه سیمرغ شامل، شرکت مقوا سازی شرق، شرکت توسعه کشت ذرت، شرکت مهرگستران سیمرغ زیاران است. که دو شرکت اول در حوزه تولید شانه تخم مرغ فعالیت میکنند، و شرکت آخر نیز درحوزه تولید خوراک دام فعالیت میکند.
شرکت سیمرغ در هفت استان کشور دارای ۳۹ گله (اجداد تخمگذار، مرغ مادر گوشتی، مرغ مادر تخمگذار، تخمگذار و پرورش پولت) میباشد که در نتیجه منجر به تولید ۷۰ هزار تن تخم مرغ و ۱۸۵۰۰۰۰ قطعه پولت شده است. همچنین میتوان به دو کارخانه جوجه کشی با ظرفیت تولید ۳۷ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی و تخمگذار و شش کارخانه تولید دان مرغی بظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال اشاره نمود.

**مفروضات
در بازار بورس اوراق بهادار نیز شرکت در کنار شرکت های تولید شیر و تولید مرغ گوشتی (شرکت سپید) طبقه بندی میشود که نسبت قیمت به سود دوازده ماهه گذشته این صنعت در شرایط فعلی ۸.۳۱ میباشد، لازم به ذکر است که سال مالی شرکت منتهی به ۳۰ آذر میباشد، که با توجه به مفروضات مقدار تولید ۷۳،۰۰۰ تن تخم مرغ برای سال مالی ۱۴۰۲ ، متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ ۴۳۰،۰۰۰ ریال، نرخ مصرف کنجاله سویا ۲۱۰،۰۰۰ ریال بر کیلوگرم و نرخ ذرت ۱۵۰،۰۰۰ ریال بر کیلوگرم به سود خالص ۶۴۸ میلیارد تومانی دست پیدا میکند، که با ارزش بازار شرکت در تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۲ که ۴،۲۳۰ میلیارد میباشد، نسبت قیمت به سود آینده نگر ۶.۵ واحدی قبل از مجمع بدست میاید.
و برای سال مالی ۰۹/۱۴۰۳ نیز با فرض هر کیلوتخم مرغ ۶۰۰،۰۰۰ ریال، و با همان مقدار تولید تخم مرغ و فرض ثبات حاشیه سود، سود به ازای هر سهم ۶،۸۴۶ ریال بدست میاید، که با توجه به قیمت روز ۳۲،۵۸۰ و فرض تقسیم سود ۳۰% در مجمع سال ۱۴۰۲، نسبت قیمت به سود آینده نگر برای سال مالی منتهی به ۰۹/۱۴۰۳ عدد ۳.۷ بدست میاید که همین مهم، سهم سیمرغ را تبدیل به یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری میکند.

 تحلیلگر: عرفان فکری، تحلیلگر شرکت مشاورسرمایه گذاری فاینتک

تحلیل بنیادی "سیمرغ"

کد خبر 35319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =