صدور ۹۷ مجوز افزایش‌ سرمایه، آمار اوراق منتشره و ثبت ۱۳ شرکت‌

سازمان بورس از صدور ۹۷ مجوز افزایش‌ سرمایه به ارزش ۱۲۴.۶ هزار میلیارد تومان، آمار اوراق منتشره و ۱۳ شرکت‌های ثبت شده در نیمه نخست سال خبر داد.

به گزارش بیداربورس، مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس در گزارش نیمه نخست سال، جزئیاتی از آمار مجوزهای افزایش سرمایه، میزان اوراق منتشره و عملکرد اداره تمرکز اطلاعات نهادهای عمومی منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، طی این دوره پنج اوراق اسناد خزانه اسلامی و یک اوراق مرابحه عام منتشر شد که مجموع اوراق بالغ بر ۹۰.۹ هزار میلیارد تومان بود و نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۶ درصدی روبرو شد.

آمار ارایه شده از اوراق غیردولتی (خصوصی) نشان دهنده انتشار ۳۹ اوراق خصوصی است که از این میزان، هفت اوراق اجاره، یک اوراق سلف موازی استاندارد، پنج اوراق گام و ۲۶ اوراق مرابحه منتشر شد. مجموع انتشار اوراق‌های غیردولتی بالغ بر ۲۴.۹ هزار میلیارد تومان بود که در مدت مشابه سال گذشته ۳۱ اوراق غیردولتی به ارزش ۳۱.۲ هزار میلیارد تومان منتشر شده بود.

همچنین ۶۹ پرونده موافقت اصولی برای انتشار اوراق به مبلغ ۴۶.۲ هزار میلیارد تومان صادر شد.

تعداد ۹۷ مجوز برای افزایش‌ سرمایه صادر شد که ۹۳.۶ هزار میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی، ۲۰.۵ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته و اندوخته‌ها و ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و مجموع آنها بالغ بر ۱۲۴.۶ هزار میلیارد تومان بود.

حدود ۷۵ درصد از افزایش سرمایه‌ها از محل مطالبات و آورده نقدی، ۱۷ درصد از محل انباشته و اندوخته‌ها و هشت درصد از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بود.

شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس با ثبت ۱۳ شرکت سهامی عام به ۸۸۷ شرکت و تعداد نهادهای مالی غیر از سهامی عام با ثبت ۷۵ نهاد به ۹۶۷ رسید.

کد خبر 35459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =