هشدار سه انجمن چینی به فعالان حوزه رمزارزها

سه انجمن خدمات مالی اینترنتی، بانکداری و پرداخت و تسویه چین در بیانیه ای مشترک به فعالان هشدار دادند تراکنش های رمزارزها زیر چتر حمایت قانون نیست و سرمایه گذاران مسئول هر اتفاقی هستند.

به گزارش بیداربورس به نقل از رویترز، انجمن خدمات مالی اینترنتی چین، انجمن بانکداری چین و انجمن پرداخت و تسویه چین در بیانیه ای مشترک، ارایه دهندگان خدمات مالی را از فراهم کردن امکانات مورد نیاز معالات رمزارزها منع کرده اند.

براین اساس، بانک ها و کانال های پرداخت آنلاین به موجب دستور جدید، حق ارایه هیچ گونه خدمت مرتبط با ارزهای دیجیتالی از جمله ثبت نام، معامله یا تسویه حساب تراکنش های ارزهای دیجیتالی به مشتریان را ندارند.  

ارزهای دیجیتالی فعلی موجود در بازار توسط هیچ نهاد یا دولت رسمی منتشر نشده اند و به دلیل نداشتن یک پشتوانه واقعی، امکان به خطر انداختن جدی سرمایه افرادی که در آنها سرمایه گذاری کنند، وجود دارد.  

با این حال برخی از فعالان بازار ارزهای دیجیتالی در چین اعلام کرده اند بیانیه منتشره، چیز جدیدی نیست و جایی برای نگران شدن وجود ندارد.

کیاو وانگ کارشناس ارزهای دیجیتالی از موسسه دیفای الیانس در توییتر اعلام کرد: در یک سلسله وقایع احمقانه، رویترز خبری گمراه کننده در خصوص ممنوعیت ارزهای دیجیتالی در چین منتشر کرد و مردم این خبر را بازنشر و باور کردند که در نتیجه بازار به دنبال این خبر ریزش کرد. اینطور نبوده که چین حالا ارزهای دیجیتالی را ممنوع کرده باشد، فقط یک قانون در این بیانیه که سال ها قبل تصویر شده بود، یادآوری شده است.  

سایت کریپتونیوز هم در این رابطه اعلام کرد: نه اینکه قانون جدیدی در چین وضع شده باشد بلکه این بیانیه مشترک با استناد به یک قانون قبلی به فعالان چینی یادآوری کرده که تراکنش های مرتبط با رمزارزها زیر چتر حمایت قانون نیست و سرمایه گذاران به تنهایی مسئول هر اتفاقی هستند که بیفتد. دولت چین شهروندان را از نگهداری ارزهای دیجیتالی یا استخراج آنها منع نکرده است.

کد خبر 3550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =