ادعای جدید از آمار تولید نفت ایران : هر روز ۳.۴ میلیون بشکه !

اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی مدعی شد: تولید نفت به ۳.۴ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است!

به گزارش بیداربورس، حمید حسینی سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با تکرار ادعای افزایش تولید نفت در این دولت به ایرنا گفت: تولید روزانه نفت ایران مدتی پیش حدود ۲.۹ میلیون بشکه بود ولی آخرین گزارش ها به ۳.۴ میلیون بشکه افزایش یافته است.

وی افزود: با برداشت اخیر نفت از میدان سپهر و جفیر حدود ۴۰ هزار بشکه به تولید اضافه شده است. از سوی دیگر چاه‌ها باز و تعمیر شده‌ و دوباره به چرخه تولید برگشتند و می‌توان تولید را تا ۳.۸ میلیون بشکه افزایش داد. برای صادرات ۴.۲ میلیون در روز و طبق برنامه هفتم باید برای هر بشکه ۲۵ هزار دلار سرمایه گذاری می شد اما به دلیل بهره‌برداری از قبل این چاه‌ها، فرصت افزایش تولید وجود دارد.

براساس این گزارش این درحالی است که احسان ارکانی نماینده مجلس با غیرکارشناسانه دانستن اظهارات داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود: باید از وی پرسید زمانی که دولت با افتخار از افزایش بی‌سابقه فروش نفت، اطلاع‌رسانی و خوشحالی می کند، چرا  این تناقض عجیب بین ادعا و شعار در فروش بی‌سابقه نفت و کاهش شدید منابع درآمدی بودجه، اعلام شده و این موضوع علامت چه چیزی می‌تواند باشد؟

اولین و آخرین مقصر این تناقض و دوگانگی و کاهش منابع درآمدهای نفتی، دولت و سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت است که متاسفانه سیاست‌زدگی را بر صادق بودن با مجلس و مردم در اظهار واقعی وضعیت عینی و حقیقی فروش نفت ترجیح دادند.

کد خبر 35556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =