برنامه "وبانک" برای واگذاری سهام ۴۰ زیرمجموعه به بخش‌خصوصی دارای اهلیت

مدیرعامل گروه توسعه ملی از برنامه واگذاری ۴۰ زیرمجموعه به سرمایه‌گذاران بخش‌ خصوصی صاحب اهلیت خبر داد.

به گزارش بیداربورس، حسین مدرس خیابانی از قرار گرفتن ۴۰ شرکت زیرمجموعه "وبانک" در فهرست واگذاری‌ها خبر داد و گفت: از این فهرست ۵ شرکت واگذار شده و مابقی نیز طبق ضوابط واگذار خواهد شد.

وی افزود: شرکت قند پیرانشهر ظرف روزهای گذشته برای واگذاری آگهی شده و سهام پتروشیمی شازند و بانک اقتصاد نوین نیز به زودی برای واگذاری آگهی خواهد شد. شرکت‌های قندی، مواد غذایی و سیمانی نیز در فهرست واگذاری قرار دارند. امید می رود از محل منابع حاصل از واگذاری، سرمایه‌گذاری های جدیدی در حوزه‌های پیشران اقتصادی صورت داد.

این مقام مسئول ادامه داد: در برخی شرکت‌ها ۱۰۰ درصد سهام متعلق به گروه توسعه ملی بوده و در برخی دیگر سهم کمتری به این هلدینگ تعلق دارد. سهم گروه توسعه ملی در شرکت شفا دارو ۱۲.۵ درصد است که به زودی آگهی آن منتشر خواهد شد. اکثر شرکت‌های حاضر در فهرست واگذاری‌ها سود ده هستند.

مدرس خیابانی از سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی صاحب اهلیت، درخواست کرد بررسی‌های لازم را نسبت به خرید شرکت‌های گروه توسعه ملی انجام داده و نسبت به خرید اقدام کنند. پس از خرید نیز زمینه طی کردن مراتب توسعه و ارتقای تولید و صادرات این مجموعه‌ها انجام دهند.

کد خبر 36113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =