استاندارد خدمات بیمه خودرو شامل صدور بیمه‌نامه، جبران خسارت و... تدوین شد

سازمان ملی استاندارد از تدوین استاندارد ملی خدمات بیمه خودرو شامل صدور بیمه‌نامه، جبران خسارت بیمه‌های شخص ثالث، بدنه و حوادث راننده، خبر داد.

به گزارش بیداربورس، سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: در راستای تحقق برنامه‌های سازمان در حوزه استانداردسازی حوزه خدمات، استاندارد ملی خدمات بیمه خودرو با هدف تعیین الزامات مربوط به کیفیت ارائه خدمات بیمه خودرو به مشتریان و برای شفاف‌سازی فرآیند صدور بیمه‌نامه، رضایت ذی‌نفع در فرآیند پرداخت خسارات و رعایت حقوق ذی‌نفعان در دفاتر بیمه خودرو به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش این استاندارد برای صدور بیمه‌نامه، جبران خسارت بیمه‌های شخص ثالث، بدنه و حوادث راننده کاربرد دارد و بیمه‌گر موظف است کلیه اطلاعات ضروری درباره پوشش‌های بیمه، وظایف و تعهدات بیمه‌گر و بیمه‌گذار، میزان حق بیمه و نحوه پرداخت  آن استثنائات و محدودیت‌های بیمه، نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای و سایر توضیحات لازم را به صورت مناسب به متقاضی اعلام کند.

همچنین بیمه‌گر باید از تبلیغات گمراه‌کننده خودداری کند. زیرا یکی از مواردی که مصداق تبلیغ گمراه‌کننده بوده، تبلیغی است موجب ابهام در تشخیص محصولات بیمه‌ای شود.

کد خبر 36134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =