پیش‌بینی اثر تعیین نرخ جدید تسعیر ارز و وضعیت باز ارزی ۵ میلیارد دلاری

بانک ملت با توجه به وضعیت باز ارزی مثبت و ۵ میلیارد دلاری از پیش بینی اثر درآمدی بالا با ابلاغ بخشنامه جدید افزایش نرخ تسعیر ارز بانک ها خبر داد.

به گزارش بیداربورس، بانک ملت با توجه به وضعیت باز ارزی مثبت و ۵ میلیارد دلاری از پیش بینی اثر درآمدی بالا با ابلاغ بخشنامه جدید افزایش نرخ تسعیر ارز بانک ها خبر داد.

بر اساس این گزارش، "وبملت" اعلام کرد: در خصوص افزایش نرخ تسعیر ارز بانک ها، بخشنامه جدیدی از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده است. در صورت ابلاغ بخشنامه جدید و با توجه به وضعیت باز ارزی مثبت این بانک که حدود ۵ میلیارد دلار است، اثر درآمدی بالایی برای بانک به همراه خواهد داشت اما تعیین آثار دقیق آن در سود و زیان بانک منوط به انجام محاسبات و تهیه مجدد صورت های مالی خواهد بود.

طبق آخرین بخشنامه بانک مرکزی مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی به منظور اعمال در دفاتر و تهیه صورت های مالی بانک ها، ۲۶.۵ و ۲۵ هزار تومان برای هر یورو و دلار آمریکا و سایر اسعار بر مبنای نرخ برابری آن به یورو است. در صورت تغییر نرخ تسعیر ارز و ابلاغ آن به بانک ها توسط بانک مرکزی، محاسبات مربوطه انجام و به قید فوریت جهت اطلاع آن سازمان و سهامداران در سامانه کدال منتشر خواهد شد.

کد خبر 36159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =