لزوم استفاده از ظرفیت بازار سرمایه در تامین مالی طرح‌های مسکن

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در تامین مالی طرح‌های مربوط به تولید مسکن از ظرفیت بازار سرمایه استفاده شود.

به گزارش بیداربورس به نقل از خانه ملت؛ جعفر قادری با اشاره به متناسب نبودن قیمت مسکن با درآمد اکثر خانوارها و لزوم رفع مشکلات در این بخش، گفت: نه تنها مسکن باید از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تبدیل شود بلکه باید جلوی احتکار بسیاری از خانه‌های خالی در کشور گرفته شود تا عملا ناترازی بین عرضه و تقاضای مسکن در کشور ایجاد نشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه در تامین مالی طرح‌های مربوط به تولید مسکن باید از ظرفیت بازار سرمایه استفاده شود، اظهار داشت: باید در تامین مالی طرح‌های مربوط به تولید مسکن از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کرد تا بتوان از آورده افراد در تولید مسکن به درستی بهره برد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین عرضه مسکن ، صنعتی‌سازی و ارتقای دانش فنی ساخت مسکن را در رفع مشکلات تولید مسکن موثر خواند.

**نقش مالیات برعایدی سرمایه بر بخش مسکن

این نماینده مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری از صحبت‌هایش طرح مالیات بر عایدی سرمایه را برای کمک به بخش مسکن مهم دانست و تصریح کرد: اگر جلوی انگیزه‌های سفته بازی در حوزه مسکن گرفته نشود حتما افراد از مسکن به عنوان حفظ قدرت خرید خود استفاده خواهند کرد بنابراین طرح‌هایی از قبیل مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات برخانه‌های خالی کمک قابل توجهی به بخش مسکن و استفاده از زمین‌های راکد می‌کند.

کد خبر 36364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =