چند نشانه که شاید منجر به بهبود نسبی اوضاع بورس در هفته های آینده شود!

کارشناس بازارسرمایه چند نشانه مانند افزایش میانگین ارزش معاملات ۶۰ روزه و پایان دوره اصلاحی دلار ۵۰ هزار تومانی برای بهبود نسبی اوضاع بورس در هفته های آینده اعلام کرد.

به گزارش بیداربورس، نجمه نیک‌طبع درباره اوضاع تکراری و همراه با نوسان محدود مثبت و منفی قیمت ها و شاخص همچنان مانده در محدود دو میلیون واحدی در هفته های اخیر به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: نکته قابل‌توجه روزهای اخیر بازار، میانگین ارزش معاملات پنج‌روزه است که از اواسط آبان‌  روند صعودی را در پیش گرفت و چهارشنبه گذشته با عبور از میانگین ارزش معاملات ۶۰ روزه، نشانه‌های امید بخشی از برگشت بازار را به نمایش گذاشت.

میانگین ارزش معاملات خرد شامل سهام و حق تقدم به بیش از ۳.۹ هزار میلیارد تومان و مجموع خروج نقدینگی از بازار در هفته گذشته به ۳۸۷ میلیارد تومان رسید. بنابراین صعود شاخص بورس در روزهای آخر هفته می‌تواند نتیجه اخبار مربوط به بودجه‌ و مالیات صندوق‌های درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی باشد. در شرایط کنونی و با توجه به اصلاح ضعیف شاخص می‌توان روند اصلی را صعودی در نظر گرفت و احتمال رشد و صعود در سهام شاخص‌ساز و به‌ تناسب، رشد و صعود در نماگر اصلی تالار شیشه‌ای وجود دارد.

با توجه به شباهت معنادار وضعیت فعلی بازار با سال گذشته، میانگین ارزش معاملات و خریدهای حقوقی در ماه‌های گذشته می‌تواند نشانه نوید بخشی برای صعود بازار در هفته‌های آینده باشد. بررسی لایحه بودجه سال آینده نشان داد بودجه عمومی نسبت به سال جاری ۱۸درصد رشد کرده و صادرات روزانه نفت یک‌ میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه پیش‌بینی شده است. همچنین درآمدهای نفتی نسبت به سال گذشته حدود ۱۶ درصد کاهش داشت. 

 قیمت ۵۰ هزار تومانی دلار هم کف حمایتی معتبری تشکیل داده و در ماه‌های گذشته بعد از نزدیک‌ شدن به قیمت ۶۰ هزار تومان، وارد مرحله اصلاح پیچیده شد و با توجه به نشانه‌ها، احتمال اتمام دوره اصلاحی و رشد قیمت دلار وجود دارد.

با بررسی کلیت بازار سهام در بلندمدت، می‌توان پیش‌بینی کرد صعود پرقدرت با توجه به فرسایشی شدن روند فعلی با اما و اگرهای زیادی روبرو شده ولی می‌توان امیدوار بود بازار روزهای درخشان‌تری را پیش رو داشته باشد. چرا که در شرایط فعلی از ارزندگی مناسبی برخوردار بوده و می‌تواند برای سرمایه‌ گذاری گزینه مناسبی باشد.

کد خبر 36638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =