ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس در هفته آینده

لایحه بودجه ۱۴۰۳ بعد از وقفه حدود ۱۵ روزه، هفته آینده همراه با افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق سالانه به ۱۵۰ میلیون تومان توسط رئیس جمهور به مجلس ارسال خواهد شد.

به گزارش بیداربورس، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام ارسال لایحه دولت در آخرین روز تصویب قانون در مجلس از تحویل این سند مهم اقتصادی در اولین جلسه بعد از تعطیلات مجلس خبر داد.

براساس این گزارش، همچنین در حالی انتقاداتی به درآمدهای مالیاتی سال آینده از جمله عدم تغییر سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد مطرح شده که احتمالا سقف معافیت های مالیاتی حقوق سال آینده از ۱۲۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر سقف معافیت مالیاتی سالانه اصناف و مشاغل با افزایش ۱۱۰ درصدی از ۴۷.۵ به ۱۰۰ میلیون تومان می رسد.

طبق اعلام قبلی قرار بود لایحه بودجه سال آینده ۳۰ آبان با حضور رئیس‌ جمهور تقدیم مجلس شود اما علی بهادری سخنگوی دولت، اعلام کرد با درخواست هیئت رییسه مجلس و با توجه به عدم بررسی بخش نهایی برنامه هفتم به جلسه بعد از اتمام بررسی برنامه هفتم موکول شد . ولی ساعاتی بعد از این خبر، احسان خاندوزی در کسوت سخنگوی اقتصادی دولت، اعلام کرد: مجلس برای تعیین تکلیف برنامه، تقاضای تعویق زمان ارائه بودجه را داشت ولی تا دقایقی دیگر بودجه ۱۴۰۳ با نامه رییس‌جمهور به مجلس ارسال خواهد شد!

کد خبر 36822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =