پیش بینی قیمت دلار امروز ۱۵ آذر

قیمت دلار در چند وقت گذشته در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان در نوسان بوده است. برخی می‌گویند که بازیگران ارزی تصور می‌کنند که بازارساز با حساسیت بیشتری اقدام به عرضه ارز کرده است.

 به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بازار ارز تهران و هرات بیش از ۱۰ روز است که شاهد نوسان دلار در یک محدوده خاص است و معامله‌گران خرید و فروش‌های خود را تا حدی بااحتیاط انجام می‌دهند. در چنین فضایی قیمت دلار در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان زندانی شده و تااندازه‌ای به تعادل رسیده است. برخی می‌گویند که بازیگران ارزی تصور می‌کنند که بازارساز با حساسیت بیشتری اقدام به عرضه ارز کرده است و همین موضوع موجب شده است که قیمت دلار در هفته‌های اخیر نتواند از این خط عبور کند و تبدیل به سقف قیمتی بازار شود. در این شرایط، عده‌ای از معامله‌گران باور دارند، دلار برای خروج از منطقه ممنوعه نیاز به ورود موج جدید تقاضا دارد.

 برخی مدعی هستند که ثبات نسبی دلار در واقع آرامش قبل از طوفان است. به عقیده آنها به‌زودی تقاضای ژانویه وارد بازار خواهد شد و تا اوایل دی‌ماه نرخ دلار را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. بااین‌حال به نظر می‌رسد که بازارساز اجازه  صعود معنادار را نخواهد داد.

 بر همین اساس قیمت دلار در معاملات نقدی عصر دوشنبه در حدود ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان بسته شده بود؛ در بازار پشت خطی دوشنبه‌شب استارت عقب‌نشینی را زد و بر روی ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گرفت. این پایان ماجرا نبود و شیب کاهشی قیمت دلار در بازار نقدی روز سه‌شنبه بیشتر شد و دلار با ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومانی راهی بازار شد و در نیمه ظهر با ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد. البته در نیمه دوم معاملات نقدی قیمت دلار در حدود ۵۰ هزار و ۳۰۰ تا ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. در معاملات پشت خطی سه‌شنبه‌شب هم اسکناس آمریکایی جانی برای صعود نداشت و در حول‌وحوش ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر در هرات هم قیمت دلار روز سه‌شنبه با ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان بازگشایی شد و ظهر به ۵۰ هزار و ۵۰ تومان رسید. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی ۱۷۰ تومان پایین‌تر بود. بااین‌حال دلار هرات نتوانست در مرز ۵۰ هزار تومان را حفظ کند و در نهایت به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت. طبق ادعای معامله‌گران نرخ دلار در واپسین ساعات فعالیت کاری خود با ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان بسته شد. بااین‌حال در بازار شبانه دلار هرات دوباره به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت و بر روی ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان قرار گرفت.

پیشکسوت های بازار می گویند تراز میانی قیمت دلار هرات ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان است. به عقیده اسن دسته  تا زمانی که قیمت بالای این عدد باشد بازار می‌تواند برای شکستن مرز مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تلاش کند.از سوی دیگر اگر قیمت دلار بتواند بالای این سطح مقاومتی تثبیت دهد می تواند با افزایش به سمت مقاومت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان حرکت کند. به عقیده معامله‌گران اگر این مرز در بازار هرات بشکند فشار خرید در بازار زیاد خواهد شد. 

کد خبر 37124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =