۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
تحلیل بنیادی "غشصفا"

شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در شش ماهه سال جاری به سود خالص ۱۱۷ میلیارد تومانی دست پیدا کرد که تنها ۵ درصد از سود خالص ۱۱۲ میلیارد تومانی بهار و تابستان سال قبل بیشتر بوده است. فروش این مجموعه نیز رشد خاصی به نسبت فروش سال قبل خودش نداشته است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در تابلوی فرعی بازار اول بورس تهران با نماد غشصفا شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در حال حاضر ۲ هزار و ۱۸ میلیارد تومان است. شرکت صنایع شیر ایران به تنهایی بیش از ۶۱ درصد از سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان را تحت تملک دارد. شرکت ایثار اصفهان، شرکت بازرگانی افق کوروش و شرکت ایثار اصفهان و یک شخص حقیقی از دیگر سهامداران عمده شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان هستند.

غشصفا در سال ۱۴۰۱ فروش صادراتی اندکی داشت اما در هشت ماهه سال جاری تمام فروش شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در بازارهای داخلی صورت گرفته است. شرکت‌های لبنی با توجه به در معرض فساد بودن محصولاتشان شرایط صادراتی سختی دارند و برگشت از فروش بالایی را نیز به ثبت می‌رسانند. بیشترین میزان فروش محصولات غشصفا در هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به انواع شیر خشک تعلق داشت اما در هشت ماهه سال جاری بیشترین میزان فروش شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان به انواع پنیر این مجموعه اختصاص یافته است.

درآمدزایی غشصفا تنها ۷ درصد افزایش یافت!

شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در سال جاری رشد فروش اندکی را پشت سر گذاشته است. شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در سال ۱۴۰۰ با هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه ۱۵۵ میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. غشصفا در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۳ درصد افزایش درآمدزایی داشت و با ۳ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه ۲۷۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

photo_۲۰۲۳-۱۲-۰۹_۲۱-۰۲-۴۲

بیشترین میزان فروش ماهانه شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در سال ۱۴۰۰ به آذر ماه با ۱۹۸ میلیارد تومان درآمد عملیاتی تعلق گرفت و در سال ۱۴۰۱ با ۳۵۶ میلیارد تومان به مهر ماه تعلق داشت و مهر ماه ۱۴۰۱ با ۱۶۶ درصد بیشترین میزان افزایش فروش به نسبت ماه مشابه در سال قبل را به خود اختصاص داد.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در هشت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکردی مشابه به نسبت هشت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای آبان ماه امسال ۲ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت فروش ۲ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومانی هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ رشد ۷ درصدی و به زبان دیگر، افزایش ۱۴۸ میلیارد تومانی داشته است. در این هشت ماهه، بیشترین میزان فروش به مهر ماه با ۳۳۲ میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش فروش ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به فروردین ماه با ۵۰ درصد رشد تعلق گرفته است.

روند سودآوری غشصفا خالی از رشد ماند!

شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در تابستان امسال سود خالص ۶۵ میلیارد تومانی به ثبت رساند که ۲۲ درصد کمتر از تابستان سال قبل بود. روند سودآوری فصل بهار غشصفا نیز قابل توجه بوده است. شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در بهار امسال با ۵۳ میلیارد تومان سود خالص فصلی ۷۹ درصد بیشتر از بهار سال قبل سود خالص به ثبت رساند.

با این اوصاف شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در شش ماهه سال جاری با رشد ۱۱ درصدی درآمدزایی که به هزار و ۶۷۳ میلیارد تومان رسید؛ در حالی که شش ماهه سال گذشته فروش هزار و ۵۰۱ میلیارد تومانی داشته، ۵ درصد بیشتر از شش ماهه سال قبل سود ناخالص و ۵ درصد سود خالص بیشتر ساخته است. شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان در شش ماهه سال قبل ۱۱۲ میلیارد تومان سود خالص ساخته بود که در شش ماهه امسال به ۱۱۷ میلیارد تومان صعود کرده است.

شرکت‌های صنعت محصولات غذایی باتوجه به حساسیت تورمی قیمت محصولاتشان، با حاشیه سودهای متفاوتی فعالیت می‌کنند. در این صنعت یکی از سخت‌ترین شرایط برای تولیدکنندگان محصولات لبنی وجود دارد. شرکت‌های فعال در زمینه محصولات لبنی معمولا از حاشیه سود اندک و با ثبات برخوردارند.

روند_سودآوری_فصلی_شرکت_صنایع_کاشی_و_سرامیک_سینا_از_ابتدای_سال_1400 (4)

کد خبر 37455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =