۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
نفت ۷۹ دلار و ۲۷ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۲۷ سنت رسید.

به گزارش بیداربورس به نقل از رویترز، قیمت نفت به خاطر نگرانی درمورد اختلال در تجارت جهانی و تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه به دنبال حمله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ رو به افزایش است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۲۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۲ سنت معادل ۰.۱۶ درصد افزایش ۷۴ دلار و ۶ سنت معامله می‌شود.

واشنگتن در روز سه‌شنبه کارگروهی برای حفاظت از تجارت در دریای سرخ به دنبال حمله یمن به کشتی‌ها در این مسیر تشکیل داد. نگرانی در مورد اختلال در تجارت جهانی افزایش یافته است.

یمن اعلام کرد همچنان کشتی‌ها را در دریای سرخ در حمایت از فلسطین مورد هدف قرار می‌دهد.

حدود ۱۲ درصد از حمل و نقل دریایی دنیا از دریای سرخ و کانال سوئز صورت می‌گیرد. اما تحلیلگران عقیده دارند تاثیر تنش‌ها در این منطقه بر عرضه نفت محدود بوده، چون بیشتر تجارت نفت خاورمیانه از طریق تنگه هرمز صورت می‌گیرد.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد این کشور در تلاش برای پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی، ۲.۱ میلیون بشکه نفت خام برای تحویل در فوریه خریداری کرده است. بدین ترتیب خرید نفت آمریکا به ۱۱ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

از طرف دیگر، طبق آمار موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام و سوخت این کشور طی یک هفته گذشته افزایش یافته است. به نظر می‌رسد آمریکا بیش از هر کشور دیگری در دنیا نفت تولید می‌کند.

به علاوه، میزان صادرات نفت خام، محصولات پالایشی و مایعات گاز طبیعی آمریکا افزایش یافته و به سطح تولید عربستان و روسیه رسیده است.

کد خبر 37475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =