چند نکته و خبر مهم در خصوص بند س  تبصره ۶

کارشناس بازار سرمایه نوشت: موضوع ماده ۱۴۵ یعنی مالیات بر سپرده‌ها به قوت خود باقی مانده است تا هدایت منابع به بخش مولد و به سمت بازار سرمایه (سهام و صندوق‌ها) در جهت تحقق مشارکت مردمی در تولید شکل بگیرد.

حسین محمودی اصل، کارشناس بازار سرمایه در یادداشتی برای بیدار بورس نوشت:

۱)حذف بند س تبصره ٦ قانون بودجه به جهت آثار مالی بودجه‌ای(با اینکه در جداول امسال لحاظ نشده و آثار متوجه ۱۴۰۴ است) و به جهت اینکه در قالب طرح ارائه شده، در شورای نگهبان ممکن است با مغایرت اصل ۷۵ مواجه شود .

بنابراین بهترین کار در مقطع فعلی اصلاح و اضافه شدن استثائات ماده۱۳۹، ۱۴۳ و ۱۴۳ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، قانون تامین مالی تولید و قانون جهش تولید دانش بنیان است.

۲) طبق معمول گذشته دکتر پورابراهیمی و کمیسیون اقتصاد با اشراف و دلسوزی قابل توجهی در تلاش هستند. البته با انسجام شکل گرفته در این خصوص شاهد پیگیری‌های مداوم با محوریت سازمان بورس، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، کانون کارگزاران در مجلس و ... بودم  و  سایر بخش ها از جمله تامین سرمایه‌ها، کانون سهام عدالت، شهرداری‌ها، بیمه مرکزی نیز مکاتباتی با مجلس داشته‌اند .

۳) با شناختی که با آقای دکتر زنگنه داشتم دیروز صحبت‌هایی با ایشان داشتم و پس از توضیحات در خصوص حاشیه سود ۱۳ درصدی تولید با وجود معافیت‌ها و...  ایشان گفتند که مخالف رانت ارزی هستند و پیشنهاد شان تک نرخی شدن ارز است. به نظر در شرایط فعلی با اصلاح بند س تبصره ۶ مخالف جدی نکنند و قرار شد داده‌هایی در این خصوص خدمت ایشان ارسال کنم.

۴) بند س تبصره ۶ با لحاظ دغدغه‌های سرمایه‌گذاران از سوی کمیسیون اقتصاد با هماهنگی با سازمان امور مالیاتی به صحن ارسال می شود.

۵) موضوع ماده ۱۴۵ یعنی مالیات بر سپرده‌ها به قوت خود باقی مانده است تا هدایت منابع به بخش مولد و به سمت بازار سرمایه (سهام و صندوق‌ها) در جهت تحقق مشارکت مردمی در تولید شکل بگیرد.

                   

کد خبر 37786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =