چشمک ماده ۱۴۱ قانون تجارت به بانک پارسیان

با وجود زیان انباشته‌ای که بانک پارسیان در پایان خردادماه از خود بر جای گذاشت، با ماده ۱۴۱ قانون تجارت دست و پنجه نرم می‌کند

به گزارش بیدار بورس، بانک پارسیان در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال جاری، از بخش تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی درآمد ۶ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومانی شناسایی کرد.

مجموع مبلغ به دست آمده از سوی این بانک در ۳ ماه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۳۳ درصدی نشان می‌دهد.

همچنین کل هزینه سود سپرده "وپارس" در این بازه زمانی ۱۱ هزار و ۳۰۶ میلیارد تومان به ثبت رسید که حاصل این مجموع درآمدهای بانک با هزینه سود سپرده، با عدد منفی ۴ هزار و ۷۶۳ میلیارد تومان همراه شده است.

چشمک ماده ۱۴۱ قانون تجارت به بانک پارسیان

با توجه به تراز منفی به دست آمده بانک پارسیان، درآمد از بخش کارمزد، مبادلات و معاملات ارزی و سایر درآمدهای عملیاتی نیز تأثیری بر این منفی بودن بگذارد و در انتها حاصل کار وپارس در بخش درآمدها، با مبلغ منفی یک هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان است.

بیشترین میزان درآمدزایی صورت گرفته از سوی بانک پارسیان مربوط به سایر درآمد تسهیلات اعطایی بود که حاصل این درآمدزایی برابر با ۵ هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان بود و پس از آن بخش مشارکت مدنی با ۳۶۷ میلیارد تومان در جایگاه بعدی قرار داشت.

با این تفاسیر وپارس در پایان خردادماه نگاهی به سودسازی نخواهد داشت و زیان خالص ۳ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومانی را در کارنامه مالی خود به ثبت رساند که این مبلغ ۲۷ درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است. بانک پارسیان در این بازه زمانی در ازای هر سهم ۲۴۳ ریال زیان شناسایی کرد که این مبلغ نیز نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد ریزشی بود.

میزان سرمایه به ثبت رسیده از سوی بانک پارسیان در پایان خردادماه ۱۴۰۳، مبلغی برابر با ۱۵ هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته، اما این بانک زیان انباشته ۸ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومانی را در کارنامه مالی خود به ثبت رسانده است!

با وجود زیان انباشته‌ای که بانک پارسیان در پایان خردادماه از خود بر جای گذاشت، با ماده ۱۴۱ قانون تجارت دست و پنجه نرم می‌کند. کل زیان انباشته بانک دربرگیرنده‌ی ۵۲ درصد از کل میزان سرمایه‌ اعلام‌شده از سوی بانک است. حال باید دید که بانک پارسیان در برخورد با این شرایط چه رویکردی را در نظر می‌گیرد.

کد خبر 38020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =