چین بالاخره نرخ بهره را کاهش داد/ بازارها چه واکنشی نشان دادند؟

در یک حرکت غافلگیرکننده، بانک خلق چین با کاهش نرخ بهره کوتاه‌مدت و بلندمدت در روز دوشنبه، بازارهای جهانی را تحت تأثیر قرار داد.

به گزارش بیدار بورس، در یک حرکت غافلگیرکننده، بانک خلق چین با کاهش نرخ بهره کوتاه‌مدت و بلندمدت در روز دوشنبه، بازارهای جهانی را تحت تأثیر قرار داد.

این اقدام نشان‌دهنده تلاش چین برای افزایش رشد اقتصادی است که تنها چند روز پس از نشست بزرگ حزب کمونیست صورت گرفت.

این کاهش پس از افت پرشتاب قیمت خانه‌های نوساز در ماه گذشته و نگرانی از شیوع بحران اقتصادی از بخش املاک به سایر بخش‌ها رخ داد.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که اقتصاد چین در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ رشد ۴.۷ درصدی را تجربه کرده است. با این حال، نشانه‌های کاهش سرعت رشد اقتصادی به دلیل ضعف بازار املاک و تقاضای داخلی پایین نگران‌کننده است. 

پس از کاهش نرخ بهره، یوان چین به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر سقوط کرد. افزایش بی‌امان اوراق قرضه دولتی نیز نگرانی‌هایی در مورد ثبات مالی ایجاد کرده است. تحلیلگران هشدار داده‌اند که تأثیر این اقدامات احتمالاً محدود خواهد بود مگر اینکه با محرک‌های مالی و اصلاحات سیاستی گسترده‌تر همراه شود.

برخی تحلیلگران انتظار دارند که کاهش نرخ بهره و نسبت ذخایر الزامی ادامه یابد تا نقدینگی بانک‌ها افزایش یابد. همچنین، انتظار می‌رود پس از شروع چرخه کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بانک خلق چین نیز کاهش بیشتری در نرخ بهره اعمال کند| دنیای اقتصاد

کد خبر 38035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =