اتوبوس‌های "خاور" پس از ۵ ماه به پارکینگ فروش رسیدند / کاهش ۳۷ درصدی درآمد تجمیعی "خاور"

شرکت ایران خودرو دیزل در مردادماه سال جاری درآمد عملیاتی ۲ هزار و ۵۵ میلیارد تومانی شناسایی کرد که ۲۴ درصد بالاتر از میانگین درآمدی طی ۴ ماه گذشته بود.

به گزارش بیدار بورس، شرکت ایران خودرو دیزل در مردادماه سال جاری درآمد عملیاتی ۲ هزار و ۵۵ میلیارد تومانی شناسایی کرد که ۲۴ درصد بالاتر از میانگین درآمدی طی ۴ ماه گذشته بود. درآمد مردادماه این شرکت نسبت به مردادماه سال گذشته افزایش ۲۸ درصدی و در مقایسه با عملکرد ماه گذشته نیز رشد ۶ درصدی داشت.

“خاور” از ابتدای سال مالی (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۳) تا پایان مردادماه نیز به درآمد تجمیعی ۸ هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان رسید که میزان درآمد تجمیعی این خودروساز با ریزش ۳۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه بود.

شرکت ایران‌خودرو دیزل میزان درآمدی که در مردادماه سال جاری از فروش محصولات خود شناسایی کرد مربوط به فروش خودروهای سنگین در بازار داخل کشور است. از ابتدای سال مالی تاکنون نیز درآمدزایی این شرکت دیزلی از فروش خودروها در بازار داخلی تشکیل‌شده است.
 “خاور” میزان سرمایه به ثبت رسیده خود در این دوره گزارش‌شده را ۱۱ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
درآمد عملیاتی “خاور” کورسوی امیدواری از خود نشان داد
اتوبوس‌های "خاور" پس از ۵ ماه به پارکینگ فروش رسیدند / کاهش ۳۷ درصدی درآمد تجمیعی "خاور"
با توجه به نمودار فوق ملاحظه می‌کنید که "خاور" در سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۳ عملکرد مثبتی را از خود بر جای نگذاشته و در ۴ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال گذشته خود با کاهش درآمدزایی همراه بوده است. بر همین اساس میزان درآمد تجمیعی این خودروساز با ریزش ۳۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه بود.
بر اساس نمودار فوق “خاور” توانست برای نخستین بار در ۵ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی، نسبت به عملکرد مشابه سال گذشته خود جلوتر بزند.
اتوبوس‌های "خاور" پس از ۵ ماه به پارکینگ فروش رسیدند / کاهش ۳۷ درصدی درآمد تجمیعی "خاور"
بر اساس فعالیت ماهانه ثبت‌شده “خاور” در مردادماه متوجه می‌شویم که بیشترین تقاضای موجود برای کامیون سنگین بوده است که از فروش آن به درآمدزایی یک هزار و ۵۲۱ میلیارد تومانی رسیده همچنین میزان درآمد به‌دست‌آمده از فروش این خودرو دربرگیرنده‌ی ۷۴ درصد از درآمد مردادماه این شرکت بوده است.
خاور در این دوره ماهانه مقدار فروش محصولات خود را ۶۸۸ دستگاه اعلام کرد که در مقایسه با ماه گذشته شاهد کاهش ۷ درصدی محصولات بوده است. با توجه به این موضوع که مقدار فروش خاور با کاهش و میزان درآمدها با رشد روبه‌رو بود می‌توان آن را به افزایش نرخ محصولات کامیون سنگین و سبک بسط داد. این محصولات با رشد ۱۸ و ۶ درصدی مواجه بودند و لازم به ذکر است که از ابتدای سال مالی تاکنون اتوبوس تولیدی توسط "خاور" برای نخستین بار به فروش رسید.
کد خبر 38250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =