انتخابات بازار سرمایه را به صورت مصنوعی مثبت نمی‌کند

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در انتخابات ۱۴۰۰ اراده بیرونی که بخواهد بازار سرمایه را به صورت مصنوعی مثبت و صعودی کند وجود ندارد و باتوجه به اینکه زمان کمی تا انتخابات باقی مانده‌است دیگر اثر این موضوع بر بازار سرمایه خنثی شده است.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بیداربورس، درباره کلیت بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به EPS کنونی شرکت‌ها و P/E صنایع بزرگی مانند فلزات، معدنی، پتروشیمی، بانکی و بیمه‌ای و ... که اصلاح کرده‌اند، کلیت بازارسرمایه را می‌توان مثبت دانست.

او سهم‌های بازار سرمایه را در نقاط ارزنده و خوبی دانست و افزود: اکنون بازار در کف قیمتی خود قرار دارد و به غیر از تعدادی سهم‌های کوچک که هنوز اصلاح خود را انجام نداده‌اند، مابقی سهم‌ها تقریبا در کف قیمتی خود به سر می‌برند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است جنس پول‌هایی که وارد بازارسرمایه می‌شوند از جنس پول‌های اهالی خود بازار است و به نوعی پارک پولی به حساب می‌آید.

برجام فشاری بر بازار سرمایه وارد نمی‌کند

اشتیاقی در رابطه با تاثیر برجام بر بازار سرمایه گفت: باتوجه به صحبت‌های عراقچی در راستای درخواست چهار هفته زمان برای احیای برجام به این نتیجه می‌رسیم که برجام قرار نیست به سرعت احیا شود و به عبارتی این چهار هفته نمی‌تواند فشار زیادی بر بازار سرمایه وارد کند و همچنین این تاخیری شدن برجام باعث کاهش قیمت دلار نیز نخواهد شد.

تاثر انتخابات بر بورس خنثی شده است

 او در ادامه به بررسی تاثیر انتخابات بر بازار سرمایه پرداخت و گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری دارای سیاستی انبساطی هستند بنابراین بر روی تزریق نقدینگی کار می‌کنند و در این نوع از سیاست، ناگزیر با تورم مواجه خواهیم شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در انتخابات ۱۴۰۰ اراده بیرونی که بخواهد بازار سرمایه را به صورت مصنوعی مثبت و صعودی کند وجود ندارد و باتوجه به اینکه زمان کمی تا انتخابات باقی مانده‌است دیگر اثر این موضوع بر بازار سرمایه خنثی شده است.

کمپین من هم ضرر کردم روحیه مطالبه‌گری ایجاد می‌کند

اشتیاقی درباره کمپین #من-هم-ضرر-کردم اظهار کرد: رویکردی که کاندیداها امروزه دارند این است که نشان دهند به ضرر مردم در بورس آگاه هستند و این کمپین نیز علاوه بر اینکه روحیه مطالبه‌گری را بالا می‌برد مقامات و مسئولان را نیز آگاه می‌کند.

وی افزود: عملی که مسئولین در پاسخ به این کمپین می‌توانند داشته‌باشند واریز وجه نقد به حساب سهام‌داران نیست بلکه باید از صدور بخشنامه و یا دستورالعملی که باعث ضرر سهام‌داران و کاهش سود شرکت‌ها می‌شود، بپرهیزند و تصمیماتی در راستای منفعت بازار اخذ کنند.

جبران زیان سهام‌داران در گرو حذف قیمت‌گذاری دستوری

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با قیمت‌گذاری دستوری نیز گفت: حذف قیمت‌گذاری دستوری به نفع بازار سرمایه است و برداشته شدن آن باعث سودآوری شرکت‌ها و جبران ضرر زیان‌دیدگان می‌شود.

کد خبر 4153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =