روی چه شرکت هایی باید سرمایه گذاری کنید؟

فعالان بازار بر این باورند که تورم سال ۱۴۰۰ بالاتر از نرخ بهره و رشد نرخ ارز خواهد بود بر این اساس شرکت‌هایی که درآمد آنها از محل فروش محصولات در داخل کشور است و نرخ‌گذاری آنها دستوری نیست، اقبال بیشتری برای تقویت درآمد دارند.

موفقیت حمایت ۳۶۵ هزار واحدی شاخص هموزن
به گزارش بیداربورس، عموم چنین شرکت‌هایی طی ماه‌های اخیر بازده منفی بااهمیتی داشته و چون قرابت بیشتری با شاخص هم‌وزن دارد، طبعا در سه ماه بهار نیز این شرکت‌ها ۱۵-۲۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. با توجه به مجامع پیش‌رو و تزریق امید در مجامع، می‌توان علائم تشکیل کف قیمتی را در بسیاری از این نمادها مشاهده کرد لذا آنطور که شواهد نشان می‌دهد حمایت ۳۶۵هزار واحدی شاخص هم‌وزن که در آبان ۹۹ تست شده بود، موفق عمل کرده و باعث تعادل بخشی به نمادهای متوسط و کوچک اما p.e محور بازار شده است.

تقویت EPS شرکت ها تحت تاثیر تورم

در رالی‌های صعودی باید توجه داشت که بازده مورد انتظار فعالان بازار علی رغم فضای مبهم سیاسی و تورم بالا، تغییر محسوسی نسبت به سال ۹۹ داشته است. به عبارتی سرمایه‌گذاران در انتظار کسب بازده بسیار بااهمیت در دوره‌های زمانی کوتاه مدت نیستند لذا نقطه ورود و سرمایه‌گذاری بسیار بااهمیت ارزیابی می‌شود.

سرمایه‌گذار موفق باید شرکت‌هایی را انتخاب کند که P.e مناسبی دارند، در مجامع حرف برای گفتن دارند، EPS آنها می‌تواند تحت تاثیر تورم تقویت شود و عبور از تحریم‌ها نیز برای آنها یک پتانسیل محسوب شود. حال اگر چنین نمادهایی را در نقطه مناسب خریداری کنند، کسب بازده مثبت بسیار محتمل خواهد بود. به عبارتی اگر یک نماد در بازه کوتاه مدت رشد با اهمیتی در مقایسه با نرخ تورم سالانه انجام می‌دهد، مطلوب سرمایه‌گذاری نیست چون بازده مورد انتظار همچون گذشته، عدد بالایی نیست.

در سرمایه‌گذاری‌های خود، بازده سه ماه اخیر، بازار فروش محصول شرکت و نقطه ورود را بایستی به شدت تحلیل و بررسی کرد.

کد خبر 4528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =