محدوده مقاومت سنگین بیت کوین

موسسه فوربس اعلام کرد: بیت کوین به رغم بلند شدن از خاکستر سقوط هفته‌های گذشته اما در یک محدوده نزدیک مقاومت سنگین دارد.

به گزارش بیدار بورس، کارشناسان موسسه فوربس معتقدند به رغم اینکه بیت کوین توانسته از خاکستر سقوط هفته‌های گذشته به دلیل اقدامات دولت چین بلند شود اما در یک محدوده نزدیک مقاومت سنگین دارد.

از زمانی که دولت چین اقدامات علیه استخراج‌ کنندگان بیت کوین بخصوص در استان سیچوآن را شدت بخشیده و برق بسیاری از استخراج‌کنندگان را قطع کرده، بیت کوین پس از یک دوره سقوط به دلیل همین اتفاقات، ۲۴ درصد رشد کرد اما روند رشد قیمت این ارز مجازی حداقل در کوتاه مدت با موانع جدی روبرو است.

از نظر تکنیکال اکنون بیت کوین در محدوده ۳۴ تا ۳۷ هزار دلاری با مقاومت قوی روبرو است. بنابراین گزارش، ۲۲ ژوئن بود که خبر اتفاقات رخ داده در چین باعث شد قیمت بیت کوین به ۲۸.۶ هزار دلار سقوط کند اما به فاصله سه روز دوباره به ۳۵.۲ هزار دلار رسید. از آن زمان به بعد روند رشد بیت کوین متوقف شده و از اواسط ماه می تاکنون ۶ بار تلاش کرده از محدوده ۳۵ تا ۳۷ هزار دلار عبور کند اما در این مسیر موفق نبوده است.

همچنین لایو مینت گزارش داد: هندی‌ها که به ذخیره کردن طلا شهره هستند طی سال گذشته ۴۰ میلیارد دلار در بازار جهانی ارز مجازی بخصوص بیت کوین سرمایه‌گذاری کردند. مردم هندوستان ۲۵ هزار تن طلا دارند، اما حجم سرمایه‌گذاری آنها در بازار جهانی ارزهای مجازی طی سال‌ گذشته از ۲۰۰ میلیون دلار به ۴۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. این در حالی است که بانک مرکزی هند به شدت نسبت به این اتفاقات موضع‌گیری داشته و پیشنهاد ممنوعیت تراکنش‌های مرتبط با ارزهای مجازی را هم داده است.

ریچی سود یک جوان ۳۲ ساله هندی است که دارایی را از طلا به ارز مجازی تبدیل و در ماه دسامبر ۱۳.۴ هزار دلار در بیت کوین، دوج کوین و اتر سرمایه‌ گذاری کرده است و در زمان بندی ورود به این بازار بسیار خوش‌شانس بود. وی البته بخشی از سرمایه را در ماه فوریه و زمانی که بیت کوین بیش از ۵۰ هزار دلار بود نقد کرد.

تعداد معامله‌گران ارزهای مجازی در هند به ۱۵ میلیون نفر افزایش یافته در حالی که تعداد این افراد در آمریکا ۲۳ میلیون و در انگلیس ۲.۳ میلیون نفر است. سندیپ گونکا بنیانگذار شرکت زب پی گفت: دلیل اقبال بالای ارزهای مجازی میان هندی‌ها این است که سرمایه‌گذاری در این بازار بسیار راحت‌تر از خرید طلا است و نیاز نیست هویت شما تایید شود.  

کد خبر 4624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =