برنامه عرضه ۳۰ میلیون تن سیمان، پیگیری عرضه ۱۳۰ هزار تن تایر و ... در بورس کالا

مدیرعامل شستا از برنامه معامله ۳۰ میلیون تن سیمان زیرمجموعه ها در بورس کالا و پیگیری عرضه ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تن تایر، املاک و مستغلات مازاد و سایر کالاها خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، محمد رضوانی فر در مراسم راه اندازی قراردادهای آتی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق طلا و معاملات سیمان در بورس کالا با اشاره به عبور حجم معاملات سیمان طی یک ماه اخیر از یک میلیون تن در این بورس گفت: با توجه به تولید ۷۰ میلیون تنی داخل این حجم برای شروع قابل قبول است و به زودی افزایش می یابد.

رضوانی فر افزود: یکی از بزرگترین موضوعاتی که در بررسی های اولیه شستا مشخص شد پایین بودن حاشیه سود ناخالص در صنایع مختلف نسبت به رقبای بخش خصوصی و عمدتا ناشی از مشکلات در خرید و فروش بود. بهترین مکان برای اصلاح این معضل، استفاده از ظرفیت بورس کالا بود که در این راستا، تفاهم نامه ای با بورس کالا منعقد شد تا پذیرش شرکت های زیر مجموعه شستا تسهیل شود. این مقام مسئول ادامه داد: محصول سیمان ۱۷ شرکت قابلیت عرضه پیدا کرد و عرضه ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تن تایر هم در دستور کار است تا تفاوت قیمتی میان بازار آزاد و شرکت ها و رانت بزرگی در این حوزه وجود دارد، رفع شود.

اگر کالایی را می توان در بورس کالا عرضه و خریداری کرد امکان فروش خارج از بورس و دیگر بازارها باید مقدور نباشد که در خصوص سیمان این رویه در حال انجام است. از مزایای این رویداد، کاهش دوره و ریسک وصول مطالبات زیرمجموعه ها و فروش محصولات در بستری شفاف و با قیمت های رقابتی است.

رضوانی فر از برنامه عرضه املاک و مستغلات مازاد شستا در بورس کالا خبر داد و گفت: مجموعه املاک و مستغلات مازاد غیر مولد شستا شناسایی شده و آمادگی به عنوان بازیگر اصلی و حضور فعال وجود دارد. به گفته وی، برای معامله بیش از ۳۰ میلیون تن سیمان هلدینگ های شستا در بورس کالا تلاش ها صورت می گیرد تا علاوه بر ورود کامل سیمان، عرضه سایر محصولات گروه از جمله شرکت های قیر پاسارگاد و نفت ایرانول و کالاهایی نظیر تیشو، ام دی اف، کاغذ و ... هم پیگیری شود.

کد خبر 4763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =