فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد مالی؛ هدف‌گذاری شرکت بورس تهران

با توجه به استقبال علاقه‌مندان از دوره‌های آموزشی شرکت بورس تهران طی سال‌های اخیر، اجرای پروژه های جدید در این حوزه در دستور کار مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه گذاری شرکت بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت.

به گزارش بیداربورس، سیده محبوبه جعفری، مدیر توسعه فرهنگ سرمایه گذاری شرکت بورس اوراق بهادار تهران، گفت: توسعه ابزارهای نوین ارتباطی در دنیای امروز و به موازات آن تغییر ذائقه مخاطبان، ایجاب می‌کند تا متولیان و دست‌اندرکاران تولیدکننده محتوا در بازار سرمایه نیز هم‌راستا با این جریان، تغییری اساسی در سبک و قالب های محتواهای تولیدی خود ایجاد کنند.

او افزود: طی سال‌های اخیر تغییری محسوس در سلیقه و ذائقه جامعه رخ داده و توجه مخاطبان مطالب آموزشی اعم از شاغلان در منزل، خانم‌های خانه‌دار، دانش‌آموزان و دانشجویان، به مطالبی که در قالب‌های جدید ارائه می‌شود معطوف شده است.

جعفری ادامه داد: مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه گذاری شرکت بورس تهران همزمان با تداوم اجرای پروژه‌های پیشین خود در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی، تولید محتوا در قالب های متنوع‌تر از جمله محتواهای تصویرمحور همچون موشن‌گرافیک، فیلم کوتاه و برنامه‌های ویژه تلویزیونی و همچنین ارائه ویژه برنامه‌های آموزشی از طریق رادیو به عنوان یکی از در دسترس‌ترین ابزارهای رسانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه گذاری شرکت بورس تهران یکی از بازوهای اجرایی بازار سرمایه کشور در امر توسعه و اجرای پروژه های آموزشی و افزایش دانش مالی جامعه ایرانی است. در همین راستا، این شرکت در نظر دارد با همکاری رادیو اقتصاد برنامه آموزشی بازار سرمایه را به زودی آغاز کند. افزون بر اینکه این شرکت، تولید فیلم آموزشی و موشن‌گرافیک را نیز با سرعت بیشتر و در حجم بالاتر نسبت به سال گذشته دنبال خواهد کرد.

او تصریح کرد: شرکت بورس اوراق بهادار تهران از دی ماه سال گذشته برنامه «عصر سهامداری» را با همکاری شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس برگزار می‌کند. این برنامه همچنان در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶ به صورت زنده از شبکه ایران کالا پخش می‌شود.

مدیر توسعه فرهنگ سرمایه گذاری شرکت بورس تهران در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان گفت: برنامه های آموزشی ویژه این گروه سنی، پیش از همه‌گیری کرونا، در خلال بازدید از تالار بورس برگزار می‌شد، اما به دلیل کرونا این دوره‌ها متوقف شدند. اما با توجه به درخواست‌های زیادی که در این مورد وجود دارد این دوره‌ها بار دیگر در سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی از سر گرفته شد و با استقبال خوبی مواجه شد. به گونه‌ای که در یک ماه گذشته در حدود ۱۵۰۰ نفر ساعت آموزش در این حوزه برگزار شد.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان، همین میزان، دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار شود. از این‌رو مدارسی که تمایل به برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با بازار سرمایه دارند می‌توانند درخواست خود را به شرکت بورس اوراق بهادار تهران ارسال کنند.

جعفری درباره عملکرد بورس تهران در حوزه آموزش و فرهنگ سازی طی سال گذشته گفت: عملکرد این مدیریت در بخش برگزاری دوره‌های آموزشی، به صورت حضوری و آنلاین با ۱۰۰ درصد رشد به ۱۳ هزار و ۲۷۷ نفر ساعت آموزش رسید. در بخش موشن گرافیک نیز ساخت موشن گرافیک با موضوعات سرمایه‌گذاری در بورس، راهنمای خرید و فروش سهام و سایر اوراق بهادار در بورس تهران، صندوق سرمایه گذاری و اوراق اختیار فروش تبعی صورت گرفت.

همچنین، ۴۴۰ دقیقه مصاحبه‌های آموزشی در صدا و سیما، یک هزار و ۷۱۰ دقیقه آموزش در برنامه عصر سهامداری از دیگر اقدامات شرکت بورس اوراق بهادار تهران در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش طی سال گذشته بوده است که مدیر توسعه فرهنگ سرمایه گذاری شرکت بورس تهران در پایان گفت‌وگوی خود با "سنا" به آن‌ها اشاره کرد.

کد خبر 5585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =