رفتار محافظه کارانه بورس در نیمه دوم مرداد

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در هفته دوم مرداد، بازار به دنبال روند معاملات نخستین روزهای آغازین، شرایط مطلوب تری را در پیش گرفت اما به نظر می رسد در نیمه دوم مرداد تا حدودی تحت تاثیر برخی مسایل سیاسی باشد و رفتار محافظه کارانه تری داشته باشد.

به گزارش بیداربورس،  سلمان نصیرزاده با اعلام اینکه بورس در تیر، گزارش محور بود و بیشتر توجهات به سهام بنیادی بود با ارزیابی روند معاملات تا پایان مرداد گفت: در چند وقت گذشته شرکت های پتروشیمی، فولادی، سنگ آهنی و سیمانی گزارش های خوبی نسبت به سایر شرکت ها ارائه دادند و با شرایطی مناسب تر برای سرمایه گذاری همراه شدند. هر یک از این شرکتها که در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند مورد توجه سهامداران خواهند بود.

وی افزود: در هفته دوم مرداد، بازار به دنبال روند معاملات نخستین روزهای آغازین، شرایط مطلوب تری را در پیش گرفت اما به نظر می رسد در نیمه دوم مرداد تا حدودی تحت تاثیر برخی مسایل سیاسی باشد و رفتار محافظه کارانه تری داشته باشد.

این کارشناس با اشاره به ریسک های فعلی، ادامه داد: مهمترین ریسک پیش رو، برخی ابهامات سیاسی است که  سهامداران را دچار شک و تردید کرد. در بخش بین الملل با توجه به ابهامات برجام، فضای سیاسی حاکم با قرار گرفتن در کنار دیگر مسایل داخلی بر روند بازار اثرگذار خواهند بود و این احتمال وجود دارد برخی از مسایل سیاسی روند معاملات و سرمایه گذاری را با احتیاط همراه کند.

به گفته نصیرزاده، برخی ابهامات مربوط به فضای بین المللی است که در صورت رفع، می توان شاهد روزهایی بهتر بود. از نظر بنیادی، بازار به شرایطی با ثبات رسیده و قیمت سهام در وضعیت منطقی‌تری قرار دارد که این موضوع می تواند انگیزه سهامداران را برای ورود دوباره نقدینگی های افزایش دهد.

کد خبر 5616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =