پرداخت بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان مشوق‌ صادراتی در سال ۱۴۰۰

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه برای پرداخت مشوق‌های صادراتی در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

به گزارش بیدار بورس از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری اظهار داشت: گسترش حمایت از صادرات به کشورهای همسایه و استفاده از ابزارهای تشویقی به منظور حضور در بازار اتحادیه اوراسیا از رویکردهای بسته حمایت از صادرات غیرنفتی بوده و تلاش می‌شود تا حمایت‌ها به گونه‌ای باشد که با استمرار حمایت از زیرساخت‌های صادراتی بخش بزرگتری از صادرکنندگان مورد حمایت قرار گیرند.
وی افزود:  با تخصیص بودجه مشوق‌های صادراتی، حمایت و تشویق صادرکنندگان برای کاهش هزینه‌های حضور در بازارهای هدف و افزایش قدرت رقابت‌پذیری صادرکنندگان استمرار یافته و شرایط آسان تری برای آنان فراهم می شود.
دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی خاطرنشان کرد: همچنین مبلغ چهار هزار میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی و با نرخ ترجیحی به صادرکنندگان تخصیص پیدا خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار گمرک، در چهار ماهه نخست سال جاری ۵۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۹ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف مبادله شد که سهم صادرات کالاهای غیرنفتی ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ارزش ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بود.

کد خبر 5667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =