۶۵۰ میلیارد دلار برای نجات اقتصاد جهان

صندوق بین المللی پول ، بزرگترین تخصیص حق برداشت مخصوص با ۶۵۰ میلیارد دلار و برای کمک به اقتصاد دنیا را تصویب کرد که از اول شهریور اجرا می شود .

به گزارش بیداربورس، صندوق بین المللی پول با صدور بیانیه ایی اعلام کرد: شورای حکام صندوق بین المللی پول حق برداشت مخصوص ( SDR یعنی دارایی پولی صوری برای جبران کمبود نقدینگی بین المللی) ۶۵۰ میلیارد دلاری برای کمک به اقتصاد جهانی و افزایش نقدینگی که به دلیل کرونا به شدت آسیب دیده، تصویب کرد.

در این رابطه کریستالینا جورجیوا مدیرعامل صندوق بین المللی پول گفت: این تصمیم تاریخی و بزرگترین تخصیص حق برداشت مخصوص در عمر صندوق بین المللی پول بوده و واکسنی در بازوی اقتصاد جهانی در بحران بی سابقه است. تخصیص این وجوه به نفع همه اعضا خواهد بود و نیاز جهانی بلندمدت به ذخایر را برطرف و اعتماد سازی، انعطاف پذیری و ثبات اقتصاد جهانی را تقویت می کند.

صندوق بین المللی پول همچنین تأکید کرد که این تصمیم ۲۳ آگوست (اول شهریور) اجرا و SDR های تازه ایجاد شده، متناسب با سهمیه ها به کشورهای عضو صندوق بین المللی پول به عنوان اعتبار تخصیص داده می شود. همچنین حدود ۲۷۵ میلیارد دلار به بازارهای نوظهور و کشورهای درحال توسعه از جمله کشورهای کم درآمد کمک خواهد شد.

کد خبر 5688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =