بورس، قلب تپنده اقتصاد کشور در دولت سیزدهم

اشاره «حجت الاسلام و المسلمین رییسی» به مقوله بازار سرمایه در برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت نشان‌دهنده جایگاه پایدار بازار سرمایه در اقتصاد کشور است و از این طریق بازار سرمایه می تواند به قلب تپنده و آینه واقعی اقتصاد کشور تبدیل شود.

به گزارش بیداربورس، امیرعلی امیرباقری، کارشناس بازار سرمایه به صحبت‌های امروز رییس دولت سیزدهم در خصوص بازار سرمایه  در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه و ثبات در بورس یکی از محورهای اصلی سخنان رییس جمهور منتخب بود که البته پیش‌تر و در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری به صورت جدی به این موضوع پرداخته بودند.

او افزود: بحث بازار سرمایه در صحبت های امروز نشان دهنده توجه ویژه مسوولان کشور نسبت به بازار سرمایه است، به هر حال بازار سرمایه در بحث کسری بودجه، تخصیص بهینه دارایی‌ها و ترمیم بخش تولید می تواند نقش مهم و موثری ایفا کند.

امیرباقری خاطرنشان کرد: به طور معمول، نگاه کلان دولت به معاملات بورس باعث می‌شود تا جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور پررنگ تر شود و رسالت اصلی خود که بحث تامین سرمایه و هدایت نقدینگی به سمت بنگاه های تولیدی است، اثرگذارتر باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: تاکید «حجت الاسلام و المسلمین رییسی» در مراسم امروز و مناظرات انتخاباتی به بازار سهام، نشان‌دهنده آن است که بازار سرمایه حداقل در چهار سال آینده جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور خواهد داشت.

او با بیان اینکه به احتمال زیاد بازار سرمایه و بازار ثانویه به متن اقتصاد باز خواهد گشت و دوباره نگاه ها به سمت این بازار معطوف می شود، گفت: یکی از تاکیدات و راهکارهای «حجت الاسلام و المسلمین رییسی»  بهبود جایگاه بازار اولیه است تا از این طریق تامین مالی و هدایت نقدینگی به سمت تولید صورت بگیرد.

امیرباقری خاطرنشان کرد: تاکنون بیشتر بحث تامین مالی از مجرای نظام بانکی صورت گرفته است اما تاکیدات امروز به بازار سرمایه نشان می دهد، بار تامین مالی به مرور و در میان مدت به بازار سرمایه منتقل و توازنی بین نظام پول و بازار سرمایه برقرار خواهد شد که این موضوع می تواند کلیت اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد و مانع از آفت های ساختاری در کشور شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اکنون سرمایه در کشور به وفور پیدا می شود اما متاسفانه بخش تولید با کمبود منابع مواجه است که طبیعتا دست یابی به آن می تواند به تحقق شعار جهش تولید کمک کند.

امیرباقری گفت: سهام حاضر در بازار ثانویه و انجام تامین مالی در بازار اولیه و دیگر بورس ها می تواند شفافیت را به اقتصاد کشور بازگرداند و زمینه ترمیم کارایی که حلقه مفقوده اقتصاد کشور است را تا حدی ترمیم کند.

کد خبر 5715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =