جزئیات جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از افزایش تعداد جلسات علنی مجلس برای تسریع بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور، در صورت نیاز، خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه "اگر رئیس‌جمهور لیست وزرای پیشنهادی خود را فردا (پنجشنبه ۱۴ مرداد) و پس از مراسم تحلیف به مجلس ارائه دهد، مجلس بررسی برنامه‌های آنان را به‌سرعت آغاز می‌کند"، گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که تشکیل دولت به تأخیر نیفتد مجلس به‌سرعت کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را آغاز خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، پس از معرفی وزرا به مجلس و اعلام وصول اسامی در جلسه علنی، کار بررسی صلاحیت‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس آغاز می‌شود، ادامه داد: کمیسیون‌های تخصصی، یک هفته فرصت دارند که  صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کنند.

نماینده محلات در مجلس با تأکید بر اینکه پس از بررسی صلاحیت وزرا در کمیسیون، این موضوع در دستور کار پارلمان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اگر فردا کابینه به مجلس معرفی شود، احتمالاً جلسه رأی اعتماد به اعضای کابینه در صحن مجلس از روز شنبه ۲۳ مردادماه آغاز شود و تا سه‌شنبه ۲۶ مردادماه ادامه پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با ابراز اینکه جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در دو نوبت برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در صورت نیاز و با تصمیم و تصویب مجلس، کار در شیفت سوم نیز ادامه خواهد یافت.

منبع: تسنیم
کد خبر 5726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =